مدیر کل شهر سازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران گفت: در تونل رسالت مسابقه‌ای با هدف ایجاد پیاده راه شهری با محور پیاده راه طبیعت حد فاصل خیابان آفریقا تا خیابان اسد آبادی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 23 November 2015
محمد رضا آقایی مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران اظهار کرد: در پی احداث تونل رسالت، فرصت مناسبی جهت تسهیل حرکت شرقی-غربی در نتیجه حل مشکل قدیمی ارتباط محلات آن محدوده که به دلیل شیب و توپوگرافی پیچیده آن ایجاد شده بود، فراهم شد.
 
وی با اشاره به برگزاری مسابقه معماری و طرحی شهری اراضی فوقانی تونل رسالت، افزود: به منظور استفاده هر چه بهتر شهروندان از فضاهای شهری، طرح ویژه پیاده راه طبیعت در اراضی فوقانی تونل رسالت در آینده محقق خواهد شد.
 
آقایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تشریح روند اجرای این پروژه، تصریح کرد: اهمیت طراحی شهری در این اراضی پس از چندین مرحله برنامه ریزی و بر اساس بند سه مصوبه 522 کمیسیون ماده پنج ما را بر آن داشت تا ضمن تهیه چارچوب توسعه در این محور در قالب طرح شهری، بخش‌هایی از این طرح به مسابقه گذاشته شود.
 
مدیر کل شهر سازی و طر‌ح‌های شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در حال حاضر با هدف ایجاد محور پیاده راه طبیعت، 70 درصد از اراضی فوقانی تونل رسالت به تملک شهرداری درآمده که این امر بستر و شرایط مناسبی را جهت احداث پیاده راه شهری و همچنین ایجاد فعالیت‌های تفریحی، فرهنگی و خدماتی با رویکرد سر زنده کردن فضای موجود را فراهم کرد.
 
وی افزود: از دیگر نکات قابل توجه در این طرح که شامل آسیاب آبی در انتهای غربی، منظرگاه دید به شهر تهران و مصلی در انتهای شرقی است که متصل کننده این حوزه با محدود تفریحی و فرهنگی عباس آباد خواهد بود.
 
آقایی در ادامه گفت: طراحی پیاده راه محور طبیعت با هدف پیوند محلات شرقی و غربی و همچنین تجهیز دروازه‌ای برای مجموعه اراضی عباس آباد، با حساسیت و دقت ویژه‌ای در حال پیگیری است.
 
وی بیان کرد: امیدواریم در آینده‌های نه چندان دور بتوانیم شاهد آفرینش فضای شهری پیاده محوری باشیم که ضمن ایجاد خدمات لازم محلی و ناحیه‌ای که پیوند مناسب بین محلات حاشیه محور را برقرار می‌کند، بتواند با ایجاد بسته‌های فعایت‌های فرهنگی و تفریحی ارتباط شایسته‌ای را در محورهای ولیعصر(عج)، گاندی، اسدآبادی با اراضی عباس آباد ایجاد کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار