ورزش بانوان این روز‌ها در قم از انزوا خارج شده و به تدریج با درخشش در رشته‌های مختلف در حال بروز ظرفیت‌های خود است. با تقویت نگرش مثبت به ورزش بانوان در اداره کل ورزش و جوانان استان قم، حال و روز ورزش بانوان قم بهترشده است و موفقیت‌های اخیر ورزش بانوان قم می‌تواند مقدمه روزهای روشن‌تر باشد.
کد خبر: ۱۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم، به بهانه موفقیت‌های اخیر ورزش بانوان در قم، فهرست ۱۰ چهره تاثیرگذار ورزش بانوان قم از نظرتان می‌گذرد:

فهیمه سعیدکیا، مربی نمونه بسکتبال
مربی تیم بسکتبال نادرشیمی قم یکی از ارکان مهم رسیدن این تیم به لیگ دسته اول بسکتبال کشور بوده است. این مربی که از سال گذشته هدایت تیم نادرشیمی قم را بر عهده گرفت دارای لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه شهید رجایی تهران است و نقش مهمی در موفقیت تیم نادرشیمی قم در لیگ دسته دوم و صعود به لیگ دسته اول ایفا کرده است.
وی که از 18 سال پیش به عنوان بازیکن تیم فجر تهران فعالیت خود را آغاز کرده و در مسابقات دانشگاهی یکی از بازیکنان برتر بوده است از سال 81 به جرگه مربیان بسکتبال پیوست و کار خود را در این بخش از سال 87 در قم ادامه داد.
سعیدکیا با صعود نادرشیمی به لیگ دسته اول بسکتبال بانوان کشور بسکتبال قم را وارد دوران جدیدی در عرصه بانوان کرد.

ندا زمانی، سردمدار توسعه انجمن‌های ورزشی
ندا زمانی را می‌توان سردمدار توسعه رشته‌های پرتعداد زیرمجموعه هیأت انجمن‌های ورزشی استان قم دانست. گسترش رشته‌های نه چندان شناخته شده نظیر سافت بال، سپک تاکرا، راگبی و چند رشته دیگر و حضور هر ساله تیم سافت بال بانوان قم در لیگ کشور حاصل تلاش‌های وی است. تیم سپک تاکرای بانوان قم با پیگیری زمانی تشکیل و به یکی از تیم‌های قدرکشور تبدیل شد. با قاطعیت می‌توان گفت در صورت عدم حضور این مربی پرتوان در هیأت انجمن های ورزشی استان قم، فعالیت این هیأت ورزشی در بخش بانوان عملا به حالت تعطیل در می آمد. این مربی و ورزشکار پرتلاش، علاوه بر مسئولیت نایب رئیسی هیأت انجمن‌های ورزشی، مربیگری تیم‌های زیر مجموعه این هیأت را بر عهده دارد و در رشته والیبال نیز به عنوان بازیکن و مربی فعالیت می‌کند.

زهرا احمدی‌نیا، بانوی بی‌رقیب هندبال
زهرا احمدی‌نیا در حال حاضر بانوی بی‌رقیب هندبال قم محسوب می‌شود و پرافتخار‌ترین بانوی این رشته ورزشی است. وی توانست یک تنه و با پشتکاری مثال زدنی یک تیم دانش آموزی را از پایین‌ترین سطح به لیگ بر‌تر هندبال ایران برساند و هدف پویان را در تمام کشور، برند هندبال قم کند. تحویل ۴ بازیکن به تیم‌های ملی در مدت زمانی کوتاه بخش مهمی از افتخارات وی را تشکیل می‌دهد ضمن اینکه وی یکی از مربیان تیم ملی هندبال جوانان در مسابقات آسیایی قزاقستان بود.
احمدی نیا در حال حاضر به عنوان سرمربی تیم هندبال هدف پویان قم در لیگ بر‌تر هندبال فعالیت دارد و گزینه‌ای برای انتخاب به عنوان مربی بر‌تر سال ۹۴ ورزش قم در بخش بانوان است.

فریده نظریان، خادم واقعی ورزش جانبازان و معلولان
فریده نظریان به عنوان یکی از ارکان تربیت بدنی در اداره کل بهزیستی نقش مهمی در توسعه ورزش در میان جانبازان و معلولان استان قم داشته است و در حال حاضر با‌‌ همان شور و شوق گذشته در هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم مسئولیت نایب رئیسی را دارد. وی به عنوان یکی از خادمان ورزش معلولان به دلیل علاقه قلبی به خدمت به ورزش این قشر وارد عرصه ورزش معلولان شد و در حال حاضر به عنوان مربی در رشته‌های گوناگون معلولان فعالیت می‌کند و موفقیت‌های ورزشکاران قم در مسابقات شنای بانوان معلول کشور و جشنواره مهر رضوی حاصل تلاش‌های وی بود.

فهیمه زند، زمینه‌ساز توسعه تیراندازی
تیراندازی بانوان قم از پاییز گذشته تاکنون یک سال رویایی را پشت سر گذاشته است. بخش قابل توجهی از عملکرد فوق العاده تیم تیراندازی بانوان قم در لیگ دسته اول کشور و قرارگرفتن این تیم در کورس صعود با وجود حضور تیمی بی‌تجربه و جوان حاصل تلاش‌های این مربی و نایب رئیس هیأت تیراندازی استان قم است.
تلاش‌های فهیمه زند زمینه را برای حضور رویا صبح‌خیز دختر تیرانداز قمی در تیم ملی و در ادامه کسب مدال نقره آسیا در هند مهیا کرد.

تنیس بانوان، مدیون فائزه خداکرمی
رشته تنیس 2 رقم بخش زیادی از توسعه غافلگیرکننده خود را مدیون فائزه خداکرمی با عمری سابقه ورزشی و کسب چندین مقام قهرمانى استانى در رشته‌هاى بدمینتون، والیبال، تنیس روى میز و تنیس است. خداکرمی که در حال حاضر نایب رئیس هیأت تنیس، مربی و بازیکن این رشته است پیش از این در رشته بدمینتون منشأ خدمات زیادی بود و در مسئولیت خود در هیأت تنیس نیز زمینه ساز نخستین حضور بانوان تنیسور قم در لیگ بر‌تر شد. دعوت از نازنین حسینی تنیسور قمی به تیم ملی دختران زیر ۱۴ سال نیز با تلاش و زحمات این مربی به دست آمد.
خداکرمی دارای مدرک كارشناسی ارشد فیزیولوژى ورزشى و حدود ٥ سال است نایب رئیس هیأت تنیس استان قم است. البته وی از سال ٧٢ یعنی 22 سال قبل فعالیت ورزشی خود را آغاز کرده و هم اکنون نیز تدریس دروس تخصصى رشته تربیت بدنى در دانشگاه قم و پیام نور را بر عهده دارد.

پریسا سادات روحانی، فعال‌ترین مربی دوومیدانی
پریسا روحانی یکی از فعال‌ترین مربیان ورزش قم محسوب می‌شود و در حال حاضر با فعالیت در چند رشته ورزشی، نقش مهمی در موفقیت‌های اخیر ورزش بانوان قم در حوزه قهرمانی دارد. وی که زمانی یکی از ستارگان کاراته بانوان قم بود در حال حاضر مربی تیم دو و میدانی بانوان قم است و توانسته مدال‌های پرتعدادی را از رویدادهای رده‌های مختلف سنی کشور در رشته دو و میدانی برای ورزش قم به دست آورد.
روحانی در این فصل مربی بدنساز تیم بسکتبال نادرشیمی قم بود و مربی تیم سه گانه در رده نونهالان و جوانان نیز به حساب می‌آید.

زهرا سلیمانی، مربی فداکار ووشو
توسعه رشته ووشو در بخش بانوان طی ۲ سال گذشته شتاب قابل توجهی گرفته و این رشته توانسته است از سال ۹۳ برای نخستین بار وارد لیگ بر‌تر شود. زهرا سلیمانی فعال‌ترین بانوی ووشوی قم به شمار می‌رود که با تربیت شاگردان مدال آور، مسئولیت فنی تیم‌های ووشوی قم در مسابقات قهرمانی کشور را بر عهده دارد.
وی سال گذشته برای نخستین بار تیم ووشوی قم را در لیگ بر‌تر هدایت کرد و همراه با این تیم در لیگ بر‌تر چهارم شد. سلیمانی توانست پس از قهرمانی تیم سبک فانگ من چوآن به عنوان مربی تیم ملی در این سبک در مسابقات بین المللی نیز انتخاب شود.

افتخارات دوومیدانی، مرهون راحله سادات واقفی
بدون شک راحله سادات واقفی به دلیل عملکرد دلسوزانه، پرتلاشی و شخصیت خاصش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای انتخاب به عنوان نایب رئیس بر‌تر هیأت‌های ورزشی استان قم در سال ۹۴ باشد. وی در حال حاضر دانشجوی دکترای تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی است و به عنوان مدرس دانشگاه فعالیت می‌کند. واقفی مربی سطح یک بین المللی دو و میدانی و مدرس دوره‌های مربیگری فدراسیون دو و میدانی و فدراسیون آمادگی جسمانی با سابقه ۱۰ سال مربیگری در رشته‌های آمادگی جسمانی و دو و میدانی در مسابقات کشوری و کسب عناوین مختلف در این رشته‌ها است.
وی از زمان حضور در هیأت دو و میدانی همراه با پریسا روحانی با تشکیل یک تیم دو نفره قدرتمند، دو و میدانی قم در بخش بانوان را متحول کرد. کسب عناوین پرتعداد دو و میدانی بانوان قم در سطح ملی و تحمیل دو و میدانی بانوان به ورزش قم به عنوان بخشی از افتخارات جدید ورزش قم مرهون زحماتی است که واقفی متحمل شده است.

بتول السادات رفیعی‌پور، مربی نمونه ژیمناستیک
ورزش قم امسال بزرگ‌ترین موفقیت خود در تاریخ ژیمناستیک را در بخش بانوان به دست آورد و برای نخستین بار توانست با کسب مدال‌های رنگارنگ در رده‌های سنی پایه، عنوان قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان و نوجوانان را از آن خود کند. بتول السادات رفیعی‌پور نایب رئیس هیأت ژیمناستیک است که به عنوان یکی از مربیان پرتلاش این رشته نقش بسیار مهمی در کسب این موفقیت داشته. موفقیتی که با توجه به ماهیت خاص رشته ژیمناستیک، اهمیت فوق العاده‌ای برای ورزش قم دارد.بدون شک در حاشیه این فهرست 10 نفره، تلاشگران زیادی در عرصه ورزش قم در رشته‌های مختلف حضور دارند که چه در زمان حال و چه در گذشته در هیأت‌های ورزشی استان قم مسئولیت داشته و منشا خدمات قابل توجهی به ورزش قم بوده‌ و هستند. روزنامه همشهری در شماره‌های آینده خود به معرفی دیگر فعالان حوزه ورزش می‌پردازد؛ افراد فداکاری که توسعه ورزش قم مدیون آنهاست.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار