همزمان با هفته کتاب؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در قم گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی در این استان به کتابخانه مجهز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 15 November 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام عباس دانشی در نشست مطبوعاتی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، به آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی و برنامه‌های متنوع اداره فرهنک و ارشاد قم در این هفته اشاره کرد و گفت: در بیست و سومین هفته کتاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی بین شهری را با تعامل شهرداری به کتابخانه‌های کوچک مجهز می‌کند.

وی اهداء کتاب به مدارس، خانه سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، زندان‌ها، برخی بیمارستان‌ها و بسیاری از مراکر فرهنگی و نیز حضور کتابداران در نماز عبادی سیاسی جمعه را از دیگر اقدامات در هفته کتاب برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در بخش‌های کهک، سلفچگان و خلجستان خبر داد و افزود: برخی از کلانتری‌ها و نیز نانوایی‌های سطح استان را به کتابخانه‌های قفسه باز مجهز می‌کنیم و در صورت استقبال همشهریان آن را گسترش خواهیم داد.

وی از برگزاری نشستی با اهل فرهنگ و قلم در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این نشست با حضور استاندار و نیز با تجلیل از نویسندگان بر‌تر برگزار می‌شود.

۱۱ درصد نشر کشور در قم انجام می‌شود

حجت الاسلام دانشی، برگزاری شب شعر عاشورایی، نشست‌های تخصصی در حوزه تصویر‌گری کتاب کودک، رونمایی از آثار بر‌تر پویانمایی در حوزه کودک و نوجوان را از اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز ایجاد کتابخانه‌های قفسه باز در مراکز ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان را از دیکر اقدامات در این هفته نام برد.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های مهارت‌های مطالعه برای مددجویان و پرسنل، نواختن زنگ کتابخوانی، و برگزاری مسابقه خلاصه نویسی، روان نویسی و قصه نویسی توسط سازمان زندان‌ها و نیز مسابقه کتاب خوانی، ایجاد میز اهدا کتاب در کتابخانه‌ها، تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به بخش کودک، تجلیل از کتابداران توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برخی، از اقدامات در هفته کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه هدف ما ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در استان است، گفت: استان قم در حوزه چاپ و نشر ۱۱ درصد انتشارات کشور را برعهده دارد و در رتبه دوم بعد از تهران قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد استان مجوز چاپ ۹ هزار عنوان کتاب را صادر کرد که عمده این تعداد مربوط به حوزه دین و مابقی در حوزه‌های دیگر چون ادبیات، روان‌شناسی بوده است.

کتابخانه‌های عمومی قم در وضع مطلوبی نیستند

حجت الاسلام دانشی با اشاره به اینکه استان قم از نظر کتابخانه‌های عمومی وضع خوبی ندارد، افزود: امیدواریم با شروع فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز که نهاد کتابخانه‌های عمومی آن را تأسیس کرده است این وضع بهبود یابد.

وی همچنین سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به را قم بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: هدف این سفر ارتباط بیشتر و آگاهی از نقطه نظرات مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم بوده است.

تالار مرکزی قم تاپایان سال به بهره برداری می‌رسد

حجت الاسلام دانشی افزود: در جریان این سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراحل ساخت تالار مرکزی قم بازدید کرد و دستوراتی برای مراحل پایانی این مجتمع بزرگ فرهنگی صادر کرد که انتظار می‌رود تالار مرکزی شهر تا پایان سال جاری و یا تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار