کد خبر: ۱۲۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 14 November 2015

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: نظارت خوبی بر فعالیت تعاونی‌های مسکن استان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد فاضلیان بعد از ظهر امروز در همایش ابلاغ و اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان در کرج، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در استان البرز انجام داد نظارت بر فعالیت تعاونی‌های مسکن است که متأسفانه عدم نظارت‌ها بر این مقوله سبب شده است که امروز پرونده‌های بسیاری از تخلفات مسکن در این استان وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اکثریت تعاونی‌های مسکن در استان البرز مشکل حقوقی دارند افزود: ‌این امر نشان می‌دهد که تاکنون نظارت جدی و دقیقی بر فعالیت این تعاونی‌ها صورت نگرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که استان البرز را تهدید می‌کند وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی و ساخت و سازهای غیرمجاز است که همین امر سبب شده که معضلات استان در زمینه ساختمان بیش از پیش باشد.

فاضلیان افزود: معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز و وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این استان باید به صورت کارشناسانه و ریشه‌ای حل شود.

وی وجود باندهای رانت‌خوار در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز را از دیگر مشکلات این استان عنوان کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در ادامه سخنان خود به اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان اشاره کرد و این مهم را گامی مهم در جهت کاهش پرونده‌های قضایی در بخش ساختمان عنوان کرد.

در ادامه این مراسم دادستان کرج نیز طی سخنانی با بیان اینکه اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان آرامش و اطمینان را در بین مردم ایجاد می‌کند، گفت: جلوگیری از تخلفات در زمینه ساخت و سازها و پیش فروش ساختمان‌ها از مهمترین معضلاتی در استان البرز بود که با اجرایی شدن این قانون به سمت کاهش پرونده‌ها به محاکم قضایی پیش خواهیم رفت.

حاجی‌رضا شاکرمی یکی از معضلات موجود در کلانشهر کرج را وجود املاک قولنامه‌ای عنوان کرد و گفت: با توجه به آمار موجود در برخی از مناطق این کلانشهر 70درصد از املاک سند ندارد و نمی‌توانند پروانه ساخت بگیرند که باید در این زمینه اقدامات اساسی و قانونی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار