قهرمان خراسانی شطرنج رده‌های سنی دنیا با بیان اینکه وزرشی‌های استان خراسان رضوی بیش از حد به شطرنج بی‌توجه‌ هستند، گفت: فدراسیون و هیئت شطرنج برای شرکت در مسابقات اوپن حمایتم کنند.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 11 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مسعود مصدق‌پور قهرمان رقابت‌های شطرنج زیر 18 ساله‌های دنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی زیر 18 ساله‌های جهان با شرکت 92 کشور و 110 شطرنج باز برگزار شد و من در شروع رقابت‌ها در جایگاه هفدهم جدول بودم اما در نهایت توانستم عنوان قهرمانی را از آن خود کنم.

وی در رابطه با رقیبان اصلی خود در این رقابت‌ها تصریح کرد: رقیبان روسی و هندی جدی‌ترین حریفانم بودند که خوشبختانه توانستم در رقابتی نفس‌گیر در نهایت با 9.5 امتیاز و 1 امتیاز بیشتر از حریف روسی‌ام، عنوان قهرمانی را تصاحب کنم.

قهرمان شطرنج رده‌های سنی دنیا در رابطه با سطح کیفی رقابت‌ها نیز افزود: 2 استاد بزرگ در جدول رقابت‌ها حضور داشتند و استادان بین‌المللی زیادی نیز بودند که همین مسأله سطح رقابت‌ها را فوق‌العاده افزایش داده بود، من تا دور هفتم توانستم تمامی رقیبان خود را به طور پیاپی از پیش رو بردارم و در نهایت نیز قهرمان رقابت‌ها شوم.

مصدق‌پور در رابطه با استقبال مسئولان استانی پس از بازگشت از رقابت‌ها گفت: برخی از دوستان گفته بودند که مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز به استقبالم می‌آید اما ظاهراً مشغله‌های وی زیاد بوده، ولی انتظار داشتم که رئیس هیئت شطرنج استان حداقل در فرودگاه حضور می‌داشت که این اتفاق نیز رخ نداد.

وی افزود: فعلاً برنامه‌ام برای آینده نامشخص بوده، مسابقات رده‌های سنی امسال به اتمام رسیده و تنها می‌توانم در مسابقات آزاد شرکت کنم که شرکت در این مسابقات نیز هزینه زیادی دارد و متأسفانه فدراسیون یا هیئت شطرنج استان در این رابطه از من هیچ حمایتی نمی‌کنند که باید پذیرفت بدون شرکت در این مسابقات نزدیک‌تر شدن به رقیبان جهانی کار دشواری است.

قهرمان شطرنج زیر 18 ساله‌های دنیا خاطرنشان کرد: امیدوارم توجهات به این رشته ورزشی بیشتر شود، من اکنون از 18 سال عبور کرده‌ام و باید راهی رقابت‌های زیر 20 ساله‌ها شوم که سطح رقابت در این رده سنی کاملاً متفاوت است، به همین منظور برای افزایش کیفیت خود نیاز به شرکت در مسابقات گوناگون دارم که امیدوارم این مسأله با کمک مسئولان میسر شود.

مصدق‌پور با بیان اینکه ورزشی‌های استان خراسان رضوی بیش از حد به شطرنج بی‌توجه‌ هستند، گفت: فدراسیون و هیئت شطرنج برای شرکت در مسابقات اوپن از من حمایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار