مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان شیوع بیماری وبا در عراق و خطر احتمالی ابتلای زائران ایرانی در سفر اربعین، گفت: پایگاه های اطلاع رسانی و پیشگیری بین راهی این جمعیت، در مرز شلمچه و چذابه فعال می شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان شیوع بیماری وبا در عراق و خطر احتمالی ابتلای زائران ایرانی در سفر اربعین، گفت: پایگاه های اطلاع رسانی و پیشگیری بین راهی این جمعیت، در مرز شلمچه و چذابه فعال می شود.
ایرنا گزارش داد، کارگاه آموزشی ساماندهی تجمعات انبوه و جمعیت متحرک با رویکرد آمادگی عوامل ارائه دهنده خدمات امدادی و بهداشتی و پیشگیری از ایجاد سوانح و حوادث، روز دوشنبه با حضور امدادگران هلال احمر استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان در آبادان آغاز شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز در این کارگاه آموزشی، با بیان اقدامات این جمعیت برای خدمت به زائران عتبات عالیات در مرزهای شلمچه و چذابه گفت:با فعالیت های آموزشی و پژوهشی در هلال احمر و استفاده بهینه از امکانات، در راستای ارائه خدمت پیشگیرانه به زائران اربعین گام بر می داریم.
علی خدادادی با بیان رویکرد بشر دوستانه، راهنمایی و هدایتگری جمعیت هلال احمر در خصوص زائران عتبات عالیات، افزود:هلال احمر استان خوزستان بر اساس وظیفه ذاتی خود در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر می شود.
وی اظهار داشت:اگرچه تاکنون، نوع فعالیت هلال احمر در شلمچه و چذابه ابلاغ نشده است، بر اساس وظیفه سازمانی فعالیت های امداد و نجات و اسکان موقت زائران حسینی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود:بخشی از خدمات به زائران اربعین در عراق به هلال احمر ایران واگذار شده است و به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی پایگاه های جمعیت در مسیر های منتهی به کربلای معلی مستقر می شود.
معاون آموزش موسسه علمی کاربردی هلال احمر ایران نیز در ادامه این کارگاه آموزشی با اشاره به فاجعه منا و جان باختن هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام گفت:دولت عربستان با تمامی امکانات و تجهیزات در مدیریت این حادثه، کاستی های زیادی داشت.
مهراب شریفی سده پیشگیری از سوانح و حوادث ناشی از تجمعات انبوه در حرکت میلیونی اربعین حسینی و عتبات عالیات با توجه به وضعیت امنیت و بهداشت در عراق را مورد تاکید قرار داد.
وی مدیریت جامع بحران را شامل مراحل پیش، هنگام و پس از حادثه خواند و افزود:آمادگی و تدارکات لازم برای ارائه خدمات بهداشت عمومی در وضعیت های متحرک برای مقابله با رخدادهای خطر ساز، باید مورد توجه قرار گیرد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار