فرماندار نیر گفت: در سال زراعی 93 - 94 حوادث و بلایای طبیعی سه هزار و 300 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زد.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 09 November 2015
اکبر صمدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه بخش کشاورزی نیر به استمهال وام های سال گذشته کشاورزان اشاره کرد و افزود: برای جبران بخشی از خسارت ها تلاش می شود.
او با بیان اهمیت مطالعه آبیاری تحت فشار اراضی روستاهای بوسجین و سرخاب از مسولان جهاد کشاورزی خواست نسبت به
مطالعه آبیاری تحت فشار 700 هکتار از اراضی روستای بوسجین و سد سرخاب اقدام کنند.
به گزارش ایرنا ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر هم در این جلسه از توزیع پنج تن رقم جدید بذر گندم برای کشت و عمل آوری بیشتر و بهتر در این شهرستان خبر داد.
فیروز فولادی گفت: با هدف کشت پاییزه در سال جاری 150 تن انواع ارقام اصلاح شده گندم دیم و 40 تن گندم آبی بین زارعان منطقه توزیع شده است.
وی افزود: دستگاه های بوجاری این شهرستان در مراکز خدمات حومه و کورائیم بیش از 200 تن بذور خود مصرفی زارعان را بوجاری و تمیز کردند که این موضوع علاوه بر جلوگیری از رویش علف های هرز هزینه های سمپاشی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.
فولادی گفت: بذور توزیعی در بین کشاورزان شامل ارقام گاسکوژن ، آذر 2 ، سهند ، رصد و پیشگام است که قدرت سازگاری قابل توجهی با شرایط آب و هوایی منطقه نیر داشته و امیدواریم کشاورزان منطقه سال پربرکت و حاصلخیزی داشته باشند.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار