کد خبر: ۱۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 09 November 2015
تضمین کیفیت محصول فراتر از کنترل کیفیت است

معاون تضمین کننده کیفیت موسسه تحقیفات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تضمین کیفیت بسیار فراتر از کنترل کیفیت است و کنترل بخشی کوچک از تضمین کیفیت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اسحاقی ظهر امروز در حاشیه مراسم راه اندازی آزمایشگاه کالیبراسیون این موسسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تضمین کیفیت بر روی محصول نهایی انجام و در بسیاری از مراکز و موسسات این مرحله اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تضمین کیفیت بسیار فراتر از کنترل کیفیت است و کنترل بخشی کوچک از تضمین کیفیت محسوب می‌شود.

اسحاقی تأکید کرد: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع بررسی تضمین کیفیت محصول به صورت جدی و بدون اغماض انجام می‌شود.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تشریح فرآیند تضمین کیفیت تولیدات این موسسه تاکید کرد: در موسسه رازی نخستین گام برای تضمین کیفیت، ارزیابی تأمین کننده مواد اولیه است که باید معتبر بوده و مواد اولیه‌اش کیفیت لازم را از نظر الزامات و استانداردهای مورد نظر داشته باشد.

اسحاقی تصریح کرد: در این راستا موسسه رازی مواد اولیه مورد نیاز تولیدات خود را از مراکز معدود و معتبر تهیه می‌کند.

وی افزود: پس از ورود مواد اولیه به موسسه، این مواد به انبار قرنطینه منتقل شده و پس از انجام بازرسی‌های ظاهری و اولیه توسط مدیریت کنترل کیفیت، آزمایش‌های لازم بر اساس آخرین استانداردهای دنیا روی مواد به اجرا در می‌آید.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تضمین کیفیت فرآورده‌ها مستلزم رعایت استانداردهای لازم از مرحله نخست تا تولید نهایی است، یادآور شد: در این مسیر، ایمنی تجهیزات و امکانات بخش‌های مختلف در زمان خرید، نصب و حین نصب و نیز سلامت کارکنان سالانه پایش و در نهایت کنترل کیفیت نهایی روی فرآورده انجام و محصول وارد بازار می‌شود.

اسحاقی افزود: وظیفه ما در این بخش با ورود فرآورده به بازار و تا رسیدن به نقطه مصرف سالم و پس از آن نیز ادامه دارد و در صورت وجود شکایت از فرآورده، در موسسه قابل بررسی است.

بر اساس این گزارش،‌ظهر امروز همزمان با روز ملی کیفیت آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه رازی راه‌اندازی شد.

این آزمایشگاه با هدف کنترل صحت و دقت وسایل اندازه‌گیری و تجهیزات مستقر در بخش‌های مختلف این موسسه و همچنین به منظور ارتقای کیفیت فرآیند تولید راه‌اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار