بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 08 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



قتل عام دسته جمعی 200 کودک توسط داعش

محل و کشوری که کشتار دسته جمعی این کودکان در آن صورت گرفته در این فیلم ویدیویی قابل تشخیص نیست.

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز یکشنبه نوشت: گروه تروریستی داعش فیلمی را از کشتار دسته جمعی 200 کودک منتشر کرد که از پیوستن به این گروه سرباز زده بودند.
 
به گزارش ایرنا و براساس این گزارش، این کودکان در یکی از مناطق تحت سیطره داعش، خواسته رهبران این گروه برای برداشتن سلاح و پیوستن به آنها را نپذیرفتند بنابر این بطور دسته جمعی هدف رگبار مسلسل های افراد داعشی قرار گرفته و همگی کشته شدند.

محل و کشوری که کشتار دسته جمعی این کودکان در آن صورت گرفته در این فیلم ویدیویی قابل تشخیص نیست.

فاضل الغراوی عضو کمیساریای عالی حقوق بشر پیش از این گفته بود: داعش چهار پایگاه نظامی مخصوص آموزش کودکان انتحاری در موصل دارد و تکفیری ها یکهزارو 200 کودک ربوده شده را در این پایگاه ها برای انجام عملیات انتحاری آموزش می دهند.

وی افزود که داعش بالغ بر چهار هزار کودک را برای انجام حملات تروریستی در موصل آموزش می دهد.
الغراوی گفت: کمیساریای عالی حقوق بشر و جامعه بین الملل تأکید دارند که داعش مرتکب جنایت جنگی و جنایت های ضد بشریت می شود و ما شش هزار سند از اقدامات مخالف حقوق بشر داعش در دست داریم.

گروه تروریستی تکفیری داعش از زمان اشغال برخی مناطق در عراق و سوریه، مرتکب جنایات بی شماری شده است و هر کودک، زن یا مردی را که با آنها همکاری نکند به شکل های گوناگون و وحشیانه ای اعدام و فیلم های آن را برای ایجاد رعب و وحشت منتشر می کند.


فرار دختر جوان از خانه پس از باردار شدن!

فکر نمی کردم یک آشنایی خیابانی ساده چنین روزگارم را سیاه کند که همه هستی خود را از دست بدهم و برای جلوگیری از آبروریزی، از شدت شرم مجبور به فرار از منزل شوم. البته این کار هم اشتباه بزرگ تری بود که به دنبال اشتباهات مکرر در زندگی ام، مرتکب شدم اما خوشحالم قبل از آن که در چنگ باندهای فساد و خلافکار گرفتار شوم، توسط مأموران انتظامی دستگیر شدم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دختر 21 ساله که با ظاهری آراسته و آرام روی صندلی نشسته و منتظر حضور پدر و مادرش در کلانتری بود، در حالی که عنوان می کرد، نمی دانم در این شرایط روسیاهی چگونه با پدر و مادرم رو به رو شوم، به تشریح چگونگی آشنایی خود با مردی متأهل پرداخت و به مشاور کلانتری آبکوه مشهد گفت: 2سال قبل وقتی در سال آخر دبیرستان تحصیل می کردم، با نگاه های محبت آمیز مرد 32ساله ای برخورد کردم که هر روز در مسیر مدرسه او را می دیدم.
 
نگاه ها و شخصیت به ظاهر آرام و مودب او توجه مرا به خود جلب کرد و همین موضوع منجر به یک آشنایی خیابانی شد. اگرچه خانواده من از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بودند، اما من همواره احساس تنهایی می کردم، چرا که دیگر خواهران و برادرانم ازدواج کرده بودند و من با پدر و مادر پیرم زندگی می کردم. آن ها به خاطر اعتمادی که به من داشتند هیچ گاه رفت و آمدهایم را کنترل نمی کردند و تنها لوازمی را که نیاز داشتم، در اختیارم قرار می دادند و ...
 
در ابتدای آشنایی، علاقه ای به ایرج نداشتم و او در ارتباطات خیابانی خود فقط مرا به ادامه تحصیل و توجه به درس هایم تشویق می کرد.

اما آرام آرام احساس کردم به او علاقه مند شدم و این علاقه روز به روز شدت می گرفت به طوری که دیگر هر روز او را می دیدم و زمانی که همسر و فرزندش در منزل حضور نداشتند، به خانه او رفت و آمد می کردم تا این که مدتی بعد او با بیان این جمله که «تو کمی چاق هستی و باید خود را مداوا کنی!» ماده سفیدرنگی را به عنوان دارو در اختیارم گذاشت تا آن را مصرف کنم.
 
او سپس شیوه مصرف آن را هم به من آموخت. من هم که از چاقی خود معذب بودم، استفاده از آن دارو را ادامه دادم تا این که مدتی بعد متوجه شدم در دام موادمخدر صنعتی گرفتار آمده ام. همین موضوع موجب وابستگی بیشتر من به ایرج شد، چرا که باید برای تهیه آن دارو حتما نزد او می رفتم.
 
دیگر ارتباط پنهانی ما با یکدیگر خیلی عادی شده بود و او به خاطر ماجرای اعتیاد در هر زمانی که دوست داشت از من سوءاستفاده می کرد. من هم به خاطر ترس از لو رفتن اعتیادم مجبور بودم به خواسته های او تن بدهم تا این که حدود 3ماه قبل متوجه شدم باردار هستم. دیگر از شدت شرم و آبروریزی نمی دانستم چه تصمیمی بگیرم.

  هیچ راهی به جز فرار از منزل به خاطرم نرسید، از سوی دیگر هم ایرج پس از فهمیدن ماجرا، خود را از من پنهان می کرد. این بود که به ناچار مقداری پول از خانه برداشتم و آواره خیابان ها شدم تا این که مورد ظن مأموران انتظامی قرار گرفتم و آن ها مرا به کلانتری هدایت کردند و حالا منتظر حضور پدر و مادرم هستم. شایان ذکر است، به دستور سرگرد جمشید مقدم فر(رئیس کلانتری آبکوه) دختر جوان با ارائه راهکارهای قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


انتشار فیلم مراسم گردن زنی در عربستان (تصاویر 18+)

تابناک گیلان به نقل از میدل ایست آی؛ فیلمبرداری از مراسم گردن زنی در عربستان غیرقانونی است و مجازات قضایی به همراه دارد؛ اما یک گردشگر خارجی موفق شد با تلفن همراه خود و از فاصله‌ای دور که خود را پنهان کرده بود، فیلم کامل مراسم گردن زنی بوسیله جلاد سعودی را ضبط کند. این گردشگر فیلم اعدام را در اختیار "علی دوبایسی،" فعال عربستانی قرار داد و او نیز فیلم را در شبکه یوتیوب گذاشت.


انتشار فیلم مراسم گردن زنی در عربستان (تصاویر و 18+)

در این فیلم اعدام سه مرد نشان داده می‌شود که زمان اجرای حکم و اتهام اعدامی‌ها مشخص نیست. مراسم گردن زنی در انظار عمومی اجرا می‌شود و سه متهم درحالیکه چشمانشان بسته شده است روی زانوها نشسته‌اند. چند افسر پلیس عربستانی نیز در تمام طول اجرای مراسم در کنار متهمان ایستاده‌اند. چند مقام سعودی نیز در فیلم دیده می‌شوند که یکی شمشیر نقره‌ای منحنی شکلی به دست دارد. جلاد به اندازه‌ای در کار خود مهارت دارد که با اولین ضربه شمشیر سر متهم را به طور کامل از بدن جدا می‌کند.


انتشار فیلم مراسم گردن زنی در عربستان (تصاویر و 18+)

جلاد خون باقیمانده بر روی شمشیر را پاک می‌کند و به سراغ متهم بعدی می‌رود؛ اما سر نفر دوم با ضربه شمشیر جلاد کاملا از بدنش جدا نمی‌شود. در تمام طول برگزاری مراسم اعدام صدای جیغ زنان و هیاهوی جمعیت به گوش می‌رسد.


انتشار فیلم مراسم گردن زنی در عربستان (تصاویر و 18+)

اعدام نفر سوم نیز با جداسازی کاملا سر متهم از بدن به اتمام می‌رسد و فیلمبردار که یک گردشگر خارجی است، دوربین تلفن همراه خود را خاموش می‌کند. 

انتشار فیلم مراسم گردن زنی در عربستان (تصاویر و 18+)

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد عربستان از ابتدای سال 2015 دست‌کم 144 نفر را گردن زده است، حال آنکه این آمار برای تمام سال قبل از آن 87 نفر بود. اکثر اعدامی‌ها به جرایمی در ارتباط با قاچاق مواد مخدر متهم شده‌اند. مقامات سعودی توضیحی درباره افزایش گردن زنی‌ها ارائه نداده‌اند؛ اما احتمالا گسترش فقر در شبه جزیره، کارگران خارجی را به انجام اعمال خلاف قانون وادار می‌کند.


اهانت به آذری زبانان در «فیتیله»

درپی پخش قسمتی از برنامه فیتیله که موجب برخی اعتراضها از سوی هموطنان آذری زبان شد،رسانه ملی اعلام کرد مدیر پخش و مدیر گروه كودك شبكه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ كتبی و جانشین مدیر پخش كه مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت بركنار می شود.

خبرگزاری میزان: درپی پخش قسمتی از برنامه فیتیله که موجب برخی اعتراضها از سوی هموطنان آذری زبان شد،رسانه ملی اعلام کرد مدیر پخش و مدیر گروه كودك شبكه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ كتبی و جانشین مدیر پخش كه مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت بركنار می شود.

در پی پخش برنامه" فتیله" روز جمعه 15 آبان ماه از شبكه دو سیما كه  بر اثر بی دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری پیش آمد، ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.
 
قومیت های مختلف سرمایه سترگ و بی بدیل ایران اسلامی است كه مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترك را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این كشور عزیز بر تند باد حوادث بپاید و كیان خویش حفظ نماید.  در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درك این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.
 
لیكن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن،  متاسفانه روز جمعه  15 آبان ماه در یكی از بخش های برنامه "فیتیله" كه از جمله برنامه‌های ویژه كودكان و نوجوانان در شبكه دو سیمااست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می شود كه باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شكایاتی را موجب می گردد.
 
در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مساله،  وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز  و به دور از هر گونه توجیه رسانه‌ای برای رفع  كوچكترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان كشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:

1- علیرغم سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل  در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مساله تا آشكار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد.

2- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته كه از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیكن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم  و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه "فیتیله" فعلا متوقف می شود.
 
3- مدیر پخش و مدیر گروه كودك شبكه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ كتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش كه مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت بركنار می شود.  
 
4- بدیهی است كه سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی،  موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.



۹ سخنگوی وزارت خارجه ایران + عکس

تابناک گیلان: پس از آنکه خبر انتصاب مرضیه افخم هشتمین سخنگوی وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در مالزی و اولین سفیر زن جمهوری اسلامی منتشر شد، گزینه‌های متعددی در خصوص جایگزین افخم مطرح شد، در این مدت اخباری منتشر شد از جمله اینکه سید محمدعلی حسینی سخنگوی اسبق وزارت خارجه مشاور وزیر و معاون دیپلماسی رسانه‌ای مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه قرار است عهده‌دار این سمت شود که بعداً این خبر تکذیب شد، بعد از آن خبر تعیین محمدحسن شیخ الاسلامی رئیس دانشکده وزارت امور خارجه برای تصدی این سمت بر سر زبان‌ها افتاد و حتی عنوان شد که سید کاظم سجادپور سفیر اسبق ایران در ژنو و مشاور وزیر خارجه نیز یکی از گزینه‌هاست که هیچ یک از این اخبار تأیید نشد.

روز چهارشنبه ششم آبان ماه بود که از حسین جابرانصاری مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه به عنوان دیگر گزینه تصدی این سمت نام برده شد و چهارشنبه شب یک مقام مسئول در وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس انتصاب جابرانصاری به عنوان نهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی را تأیید کرد.

امروز (یکشنبه) مراسم تودیع و معارفه مرضیه افخم و حسین جابرانصاری سخنگویان سابق و جدید وزارت خارجه است و جابرانصاری از امروز عهده‌دار این سمت می‌شود و مرضیه افخم تا چند هفته دیگر راهی کوالالامپور می‌شود تا به عنوان اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت شود و جابرانصاری نیز از این پس در جلوی تریبون سخنگویی به تشریح مواضع دستگاه سیاست خارجی خواهد پرداخت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز شاهد حضور سخنگویانی بوده چون مرتضی سرمدی،‌ محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمان‌پرست و سید عباس عراقچی.

 

 

سرمدی اولین سخنگوی دستگاه دیپلماسی

مرتضی سرمدی اولین سخنگوی دستگاه دیپلماسی بود و پس از آن محمود محمدی در دوران علی اکبر ولایتی و مدتی نیز در ابتدای دوران وزارت خارجه سید کمال خرازی در این سمت ایفای وظیفه کرد. سرمدی در حال حاضر قائم مقام وزارت خارجه است.

 

 

مرتضی سرمدی نخستین سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بود که تا سال 1370 این سمت را برعهده داشت. وی پس از آن معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و همچنین سفیر ایران در لندن شد.

محمود محمدی دومین سخنگو

دومین سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران محمود محمدی بود.

 

 

او در سال‌های 1370 -1377 مشاور وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه بود.

محمدی که دارنده مدرک دکترا در رشته سیاست بین‌الملل از دانشگاه شرق شناسی ناپل ایتالیاست، طی سال‌های 1388-1387 مشاور وزیر امور خارجه بوده و در دوره هفتم نمایندگی آباده در مجلس شورای اسلامی را عهده‌دار بود و پس از آن هم به عنوان سفیر ایران در الجزایر راهی الجزیره شد. وی در طی سال‌های 1382-1378 نیز عهده‌دار سفارت ایران در تونس بوده است.

حمیدرضا آصفی سومین سخنگو

حمیدرضا آصفی به مدت هشت سال در دوران وزارت سید کمال خرازی و اوایل دوران وزارت منوچهر متکی عهده‌دار این سمت بود.

متولد 1331 تهران و دارنده مدرک دکترای شیمی و از 1377 تا 19 شهریور 1385 سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد بود و به گفته خودش با سخنگویی زندگی کرده است.

 

 

آصفی در ابتدا استاد دانشگاه بود و مدتی در خبرگزاری جمهوری اسلامی و سپس به عنوان معاون صدا و سیما فعالیت کرد و به پیشنهاد علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه آن زمان و در اوایل 1363 وارد وزارت خارجه شد و هشت سال به عنوان اولین و آخرین سفیر ایران عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی در آلمان شرقی بود، بعد از اتمام دوره سفارت به مدت 4 سال مدیرکل آمریکا و سپس مدیرکل غرب اروپا بود و سپس به مدت پنج سال (72 -1377) به عنوان سفیر ایران در فرانسه فعالیت کرد.

آصفی بعد از هشت سال سخنگویی وزارت خارجه، مدتی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه بود و پس از آن عهده‌دار سفارت ایران در ابوظبی شد و اکنون در دفتر کارش به نوشتن خاطرات این سال‌ها مشغول است.

و اما چهارمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی سید محمدعلی حسینی   

پس از آصفی سید محمدعلی حسینی حدود دو سال ( 19 شهریور‌ 1385 تا تیرماه 1387) در پشت تریبون سخنگویی به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد و مواضع دستگاه سیاست خارجی را تشریح می‌کرد.

 

 

حسینی که دارای مدرک کارشناسی علوم پایه از دانشگاه بنگلور هندوستان و همچنین کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی و دانشجوی کارشناسی ارشد همین رشته است، سوابقی چون پژوهشگر مرکز تحقیقات صنایع دفاع، کارشناس سیاسی نهاد ریاست جمهوری، معاون اداره امور نمایندگی‌های خارجی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن و همچنین در سوریه، معاون اداره اول خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، معاون کمیته اقتصادی لبنان، دبیر شورای مشاورین وزیر، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان، مدیرکل ارزیابی و نظارت، سرپرست معاونت آسیا و اقیانوسیه و معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و سفیر ایران در رم را در کارنامه 25 سال فعالیتش دارد.

پس از حسینی نوبت به حسن قشقاوی رسید و پنجمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز به مدت یک سال و هفت ماه عهده‌دار این سمت بود.

 

 

قشقاوی که فارغ التحصیل حقوق از دانشگاه شهید بهشتی است دوره سطح حوزه علمیه قم را نیز گذرانده و پیش از تصدی سخنگویی وزارت خارجه به مدت چهار سال 1387-1383 سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد و سفیر آکرودیته در لتونی بوده است. وی در سال‌های 1379-1375 نیز به عنوان سفیر ایران در قزاقستان فعالیت کرده است.

حسن قشقاوی همچنین به مدت هشت سال (دوره چهارم و ششم) نماینده مردم شهریار و رباط کریم بود. وی همچنین مشاور وزیر امور خارجه و کارشناس سیاسی اداره کل غرب اروپا نیز بوده است.

قشقاوی 31 تیرماه 87 به عنوان سخنگو و دستیار ویژه وزیر امور خارجه معرفی و 20 مهر 1388 این سمت را به رامین مهمان‌پرست واگذار کرد و خود عهده‌دار معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه شد و تاکنون نیز عهده‌دار این سمت است.

رامین مهمان‌پرست ششمین سخنگو

 

 

مهمان‌پرست فارغ‌التحصیل مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است، پیش از اینکه به عنوان ششمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی عهده‌دار این سمت شود، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، معاون مدیرکل اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، نماینده وزارت امور خارجه در امور مدارس خارج از کشور، سفیر ایران در تایلند، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه بوده است.

پس از آنکه مهمان‌پرست در پی ثبت‌نام در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از سخنگویی استعفا داد، سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه 21 اردیبهشت ماه 1392 با حفظ سمت معاونت، عهده‌دار سخنگویی نیز شد. مهمان‌پرست در حال حاضر سفیر ایران در لهستان (ورشو) است.

 هفتمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی                                                     

سید عباس عراقچی که آذر 1390 پس از بازگشت از ماموریت توکیو به معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه منصوب شده بود، به عنوان معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل، رئیس اداره اول اروپای غربی، سفیر ایران در هلسینکی و سفیر آکردیته در استونی، مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی، معاون پژوهشی دفتر مطالعات، رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس دفتر مطالعات، سرپرست نمایندگی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و معاون اداره مجامع اسلامی، منطقه‌ای و غیرمتعهدها در طی سال‌های گذشته فعالیت کرده است.

 

 

او همچنین در دوران دبیری شورای عالی امنیت ملی علی لاریجانی و سعید جلیلی در تیم مذاکره کننده حضور داشته است و در حال حاضر عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای و معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه است.

و در نهایت مرضیه افخم هشتمین و اولین زن سخنگوی وزارت امور خارجه         

افخم در دوران وزرات علی‌اکبر ولایتی معاون اداره اطلاعات و انتشارات و در دوران وزارت سید کمال خرازی مدیرکل اطلاعات و مطبوعات و در دوره وزارت علی‌اکبر صالحی مدیرکل دیپلماسی عمومی این وزارتخانه بوده و قرار است به عنوان سفیر ایران در مالزی و اولین سفیر زن جمهوری اسلامی راهی محل ماموریت شود.

 

 

جابرانصاری نهمین سخنگو

نهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه نیز حسین جابر انصاری مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه است. وی پیش از این سفیر ایران در لیبی و همچنین رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه نیز بوده است.

 

 

جابرانصاری که مدرک کارشناسی خود را از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده است.

وی همچنین به عنوان کارشناس در سفارت ایران در دمشق فعالیت کرده است. جابرانصاری همچنین دستیار معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه بوده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار