گمانه‌زنی برای وارد کردن 100 هزار تن ریل
تابناک: در شرایطی که پس از چند سال گمانه‌زنی حدود یک سال و نیم پیش وزرای راه و شهرسازی، صنعت و کار و رفاه اجتماعی به اصفهان رفته و خط تولید ریل را در کشور رسما افتتاح کردند هنوز از سوی ذوب‌آهن محصول قطعی این قرار‌داد ارائه نشده و این راه‌آهن را بر آن داشته که مذاکره خود با دیگر شرکت‌ها را ادامه دهد.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 04 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، هرچند شرکت راه آهن اعلام کرده قطعا هدف اصلی و برنامه‌ای که در زمینه‌ی خرید ریل‌های جدید پیگیری می‌شود، استفاده از توان تولید‌کنندگان داخلی و بالابردن میزان درآمد و توانایی آنهاست، اما نهایی نشدن محصولات در این عرصه از یک سو و نیاز فوری کشور از سوی دیگر راه را برای شرکت‌های خارجی فعال دراین عرصه نیز باز گذاشته است.

فعال‌بودن کارگاه فنی حدود 10 هزار کیلومتر راه‌آهن جدید در کشور که همگی نیاز به ریل دارند باعث شده ایران جزو کشورهایی باشد که بیشترین بازار را برای خرید ریل‌های جدید داراست.

از این رو در سال‌های گذشته مذاکرات بسیاری بین راه‌آهن و شرکت ذوب‌آهن اصفهان انجام شده تا در صورت امکان فضا برای ساخت این خطوط فراهم شود تا پیش از این بحث کیفیت ریل‌های تولید شده در داخل مطرح بود که با وعده ذوب‌آهن مبنی بر اصلاح قطعی کیفیت ریل‌ها راه‌آهن پذیرفت که این مسوولیت مهم را به یک شرکت داخلی بسپارد.

این شرکت پس از چند بار تحقیق اعلام کرده که تا زمستان امسال نخستین محصول تولید شده خود را به دست راه‌آهن خواهد رساند تا آن زمان هم به نظر می‌رسد مذاکره راه‌آهن با طرف‌های خارجی همچنان ادامه داشته باشد.

در آخرین گمانه‌زنی‌ها اعلام شده شرکت فولاد دولتی سیل در هند حدود 100 هزار تن ریل جدید به ایران خواهد فروخت . این شرکت که بزرگ‌ترین تولید‌کننده ریل در هند به‌ حساب می‌آید، با توجه به حجم سفارش ایران حتی پذیرفته که در خط تولید خود تغییر ایجاد کرده و ارز خطوط ریلی تولیدی‌اش را به 18 متر که مدنظر ایران است برساند.

هرچند هنوز راه آهن درباره‌ی این موضوع اظهار‌نظر قطعی ارائه نکرده است، اما به نظر می‌رسد تا زمانی که تولید‌کنندگان داخلی نتوانند محصول خود را برای نیاز فعلی کشور ارائه کنند، قطعا شرکت‌های خارجی نسبت به ادامه رقابت با آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار