آثار چهارمین دوسالانه گرافیک «سرونقره ای» در شیراز به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۱۲۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 03 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیر هنری چهارمین دوسالانه گرافیک ایران (سرونقره‌ای) گفت: چهارمین نمایشگاه دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در ۹ بخش برگزار می شود که برای نخستین بار این رویداد در شیراز همزمان با خانه هنرمندان ایران در تهران برپا شده است.

مرتضی محلاتی عنوان کرد: در بخش های ۹گانه این دوسالانه آثاری به نمایش گذاشته شده که قالب آزاد، نشانه، هویت بصری، پُسترهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، جلد کتاب و نشریات، صفحه آرایی کتاب و نشریات، گرافیک تجاری، طراخی بسته بندی، گرافیک متحرک(گرافیک موشن) و طراحی حروف فارسی دارند.

وی با بیان اینکه در ادامه برنامه های جنبی این نمایشگاه که در تهران و شیراز برپا شده، ۱۴۵ اثر برگزیده «ایسیدور فرر» گرافیست وهنرمند طراح اسپانیایی در مجموعه فرهنگی و گردشگری سرزمین سبز(گرینلند) شیراز به روی دیوار رفته، ادامه داد: در مجموع در این نمایشگاه بیش از یک هزار عنوان اثر به نمایش در آمده که در نوع خود بی‌نظیر است.

محلاتی ادامه داد: آثاری که از فرر در این نمایشگاه قرار دارد بخشی از کارهای اوست که انتخاب شده و در معرض عموم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در ادامه این برنامه که پیش از ظهر سه شنبه آغاز شده، گزیده ای از هنرمندان گرافیست زیر نظر استاد ایسیدور فرر به آموزش در قالب کارگاه «خلاقیت در گرافیک» پرداختند.

مدیر هنری چهارمین دوسالانه گرافیک سرونقره ای در شیراز، ادامه داد: در پانل دوم این برنامه نیز ساعت ۱۸ سه شنبه ایسیدور فرر درباره گرافیک سخنرانی خواهد داشت.

محلاتی با بیان اینکه بخشی از تازه ترین آثار مکتوب انجمن طراحان گرافیک ایران در این نمایشگاه عرضه شده است، عنوان کرد: همزمان با دوسالانه گرافیک سرونقره ای، دو عنوان کتاب تازه درباره هنرمندان گرافیست و طراح ایران و جهان از جمله مجموعه آثار ایسیدور فرر و منتخب آثار دوسالانه سرونقره ای ۴ در شیراز عرضه شده است، این درحالیست که پنج عنوان بولتن با عنوان «جهت اطلاع» از سوی انجمن در شیراز و تهران همزمان با دوسالانه منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد هنری بزرگ آثار استادان گرافیک و طراحی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شیراز به نمایش گذاشته شده، گفت: هریک از مراکز علمی و دانشگاه های شیراز دو نماینده در این نمایشگاه دارند که در مجموع از این دانشگاه ها ۱۰ استاد آثارشان به نمایش گذاشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار