رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت‌گندم در 114 هزار هکتار از اراضی بوشهر آغاز شد که از این میزان اراضی حدود 83 درصد آن به‌صورت دیم است.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 03 November 2015
تابناک بوشهر: محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشست کارگاه آموزشی افزایش تولید گندم در استان بوشهر با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سطح زیرکشت اراضی کشاورزی که به‌صورت سنتی آبیاری می‌شوند، کاهش می‎یابد.

وی با اشاره به آغاز کشت گندم در استان بوشهر گفت: امسال بیش از 114 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص یافته است که با توجه به بحران خشکسالی این میزان اراضی کاهش می‎یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه امسال 19هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی اختصاص یافته است، تصریح کرد: اراضی دیم استان در کشت گندم 95‌هزار هکتار در نظر گرفته شده که با توجه به ضرورت کاهش اراضی بیش از 10 هزار هکتار آن کاهش می‌یابد.

منوچهری با اشاره به توزیع 11 هزار و 700 تن بذر بین زارعان استان بوشهر افزود: ‌براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال 16 هزار و 800 هکتار از مزارع گندم به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مزارع گندم آبی استان بوشهر تحت پوشش بیمه تضمین تولید قرار می‌گیرند، گفت: هرچند برای تحت پوشش قرار گرفته اراضی گندم هیچ محدودیتی نیست ولی امسال بیمه تضمین تولید در استان بوشهر جایگزین بیمه محصولات شده که این مهم شامل مزارع گندم آبی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی با عنوان تغذیه گندم راهی به سوی افزایش تولید بیان کرد: هدف از برگزاری کارگاه مذکور افزایش دانش فنی بهره برداران گندمکار است.

رضا حسین پور افزود: 11 هزار و 700 تن بذر گندم از ارقام چمران، کوهدشت، دهدشت، وریناک و کریم در استان بوشهر میان کشاورزان از شهریورماه توزیع شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار