رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 230 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری استان بوشهر در 5 هزار هکتار اراضی کشاورزی تخصیص یافت.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 31 October 2015
تابناک بوشهر: محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه آبیاری سنتی به مدرن و تحت فشار تبدیل می‎شود اظهار داشت: امسال بخشی از آبیاری نخلستان‌های استان بوشهر به روش‌های ابیاری نوین تبدیل می‌شود.

وی کمبود آب را از مشکلات مهم حوزه کشاورزی استان بوشهر دانست و گفت: توسعه طرح‌های نوین آبیاری از اولویت برنامه‌های استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امسال 230 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در 5 هزار هکتار از مزارع و باغ‌ها اختصاص یافته است.

منوچهری با بیان اینکه از 320 هزار هکتار زمین کشاورزی استان، 275 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی است تصریح کرد: حدود 45 درصد از این میزان نیمه دوم آبان هر سال زیر کشت گندم می‌رود.

وی بااشاره به جایگاه مهم دشتستان در کشت محصولات زارعی خاطرنشان کرد: 85 درصد بذر گندم استان بوشهر و بیش از 50 درصد گندم تولیدی این استان در شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از وجود 120 هزار هکتار اراضی زارعی در استان خبرداد و بیان کرد: سالانه در حدود 100 هزار هکتار از اراضی گندم دیم و در 20 هزار هکتار گندم آبی کاشته می‌شود که اگر میزان و پراکندگی باران مناسب باشد زمینه برداشت محصول در این اراضی فراهم می‎شود.

منوچهری با اشاره به بحران کم‌آبی و اثرات آن در کاهش محصول زارعی افزود: در سال زراعی گذشته به سبب  خشکسالی و مکاهش بارندگی محصول در اراضی دیم استان بوشهر از بین رفت و کشاورزان 25 هزار و 500 تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند که 72درصد کمتر از خرید سال 93 بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار