مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: برآورد اولیه از میزان خسارت های ناشی از سیل اخیر در بخش های روستایی و شهری، زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی و شبکه های انتقال نیرو بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 31 October 2015
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: برآورد اولیه از میزان خسارت های ناشی از سیل اخیر در بخش های روستایی و شهری، زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی و شبکه های انتقال نیرو بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال بوده است.

حسین باباجانی در گفتگو با تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از خسارت ها و عملکرد مطلوب دستگاه های استان، خوشبختانه با کمترین میزان خسارت ممکن این دوره را پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: میزان بارش باران در 72 ساعت گذشته حدود 147 میلی متر بوده که در برخی از شهرستان ها به 230 میلی متر هم رسیده است، و این موضوع در 20 سال گذشته بی سابقه می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه عنوان کرد: قسمت تلخ این ماجرا مربوط به تلفات جانی است، اما خوشبختانه در حال حاضر در تمام نقاط شهری و روستایی وضعیت عادی اعلام شده است.

باباجانی در پاسخ به این سوال که چرا توان دفاعی منطقه کوهستانی کرمانشاه تقریبا" برابر با استان های کویری چون خوزستان شده است اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای گستره جغرافیایی متنوعی است و طبیعت طوری حوزه های آبریز خود را قرار داده است که بارش در مناطق بالادست موجب ایجاد روان آب در دشت های استان شود.

وی افزود: در سال های پس از انقلاب اسلامی برای مهار کردن سیلاب ها سدهای متعددی احداث شد که حدود ده سد در استان کرمانشاه در حال بهره برداری و اجرا هستند و یکی از بهترین مکانیزم ها برای ایجاد امنیت در مقابل سیل است.

طبیعت نمی تواند و نباید خودش را با ما تطبیق دهد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص از بین رفتن عوارض طبیعی بعنوان یکی از عوامل مهم در مهار سیلاب ها گفت: قرار گرفتن در دوره 20 ساله خشکسالی موجب از بین رفت بخشی از پوشش های جنگلی استان شده است، با این وجود این خسارات هایی است که طبیعت بر انسان تحمیل می کند و استان هم در حد بضاعت خود اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.

باباجانی عنوان کرد: امیدواریم با تغییر اقلیم و افزایش بارش نزولات جوی شاهد احیاء جنگل های بلوط باشیم، اگرچه اداره کل منابع طبیعی استان برنامه های توسعه ای در برنامه پنج ساله ششم کشور تدوین کرده است که در صورت تخصیص اعتبارات به احیاء جنگل ها کمک خواهد شد.

اما اینکه طبیعت در قبال رفتارهای دوگانه ما، چگونه خود را تنظیم کند که در بحران خشکسالی و اکنون هم باران های سیل آسا، مشکلی برای استان رخ ندهد و نه از خشکسالی بنالیم نه از بارش، سوالی بود که مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در پاسخ به آن گفت: طبیعت نمی تواند و نباید خودش را با ما تطبیق دهد، این ما انسان ها هستیم که باید با طبیعت همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی تصریح کرد: چنین بلایای طبیعی با توجه به ساختار و فرایند پویا بودن داخل زمین، اجتناب ناپذیر هستند و جوامع بشری باید با تغییر در الگوهای شهری و رعایت موارد ایمنی در احداث ابنیه و زیرساخت ها، خسارت پدیده های قهری طبیعت را کم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار