رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای احداث زیرساخت‌های لازم در محل تلاقی خط 2 و خط 3 قطار شهری مشهد، خط 2 قطار شهری با عقب ماندگی 14 درصدی مواجه شده است.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 30 October 2015
محسن انتظاری هروی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس و اعضای کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان برای انتقال تجربیات در زمینه‌های مختلف همچون سیستم یکپارچه شهرسازی به شهر مشهد سفری داشتند که برای سفر همکاران اصفهانی ما بازدید از پروژه‌های عمرانی نیز برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: طی این سفر به شهر مشهد، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان جلسات متعددی را برای انتقال تجربیات برگزار کردند.

انتظاری‌هروی با بیان اینکه برای رشد باید تجربیات کلان‌شهرها به یکدیگر منتقل شود، بیان کرد: برای استفاده بیشتر شهرداری اصفهان از تجربیات شهر مشهد امروز بازدید از خطوط یک و 2 قطار شهری مشهد ترتیب داده شد که بر اساس اظهارات اعضای شورای شهر اصفهان این سفر برای آنها بسیار مفید بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: ما امروز برای رشد بیشتر کلان‌شهرها باید تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهیم که این موضوع در نهایت سبب رشد و اعتلای کشور می‌شود.

انتظاری‌هروی در مورد اعتبارات دولتی گفت: امیدواریم اعتبارات خط 2 قطار شهری مشهد به موقع به شهرداری مشهد برسد که البته دولت هم مشکلات خاص خودش را دارد و ما باید در کنار دولت باشیم.

به گفته وی، مدیریت شهری شورای اسلامی شهر مشهد دارای روحیه جهادی است که امیدواریم مشکلی برای قطار شهری مشهد ایجاد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در خط 2 قطار شهری مشهد ما بر اساس برنامه 14 درصد عقب هستیم که این عقب‌ماندگی قابل جبران بوده که البته این تأخیر قابل‌قبول است، زیرا برای خط 3 قطار شهری مشهد در محل تلاقی خط 2 و 3 در میدان شهدا زیرساخت‌های لازم انجام‌شده و این کمی سبب عقب‌ماندگی در خط 2 قطار شهری مشهد شده اما قطعاً این 14 درصد به‌مرور زمان جبران می‌شود.

وی در مورد خط 3 قطار شهری مشهد نیز گفت: این خط نیازمند 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است و ما منتظر اعلام نظر دولت برای ترک تشریفات این خط هستیم که امیدوارم این مهم به‌زودی انجام شود البته شفت خط 3 قطار شهری مشهد تقریباً آماده برای ورود دستگاه حفار مکانیزه شده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار