مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: با وجود آمادگی شهرداری کرمانشاه برای رویارویی با آبگرفتگی معابر، بارندگی بی‌سابقه شهر کرمانشاه در 15 سال گذشته سبب غافلگیری نیروها شده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 29 October 2015
مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: با وجود آمادگی شهرداری کرمانشاه برای رویارویی با آبگرفتگی معابر، بارندگی بی‌سابقه شهر کرمانشاه در 15 سال گذشته سبب غافلگیری نیروها شده است.

علیرضا احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه بارش چند روز اخیر در استان کرمانشاه در 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: از دو ماه گذشته اقدامات لازم به منظور مواجهه با این شرایط از جمله لایروبی آبشوران و کانال‌کشی انجام شده است و در حال حاضر سه نوبت 400 نفر از نیروهای شهرداری در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه حجم آب ناشی از بارش بسیار بالا و خارج از پیش‌بینی بود، عنوان کرد: تمامی نیروهای شهرداری از جمله آتش‌نشانی، خدمات شهری، زیباسازی و فضای سبز و سایر کارکنان در این شرایط در حال خدمت‌رسانی هستند و تمامی تجهیزات شهرداری نیز به کار گرفته شده‌‌اند.

احمدی درباره تجهیزات به کار گرفته شده برای رفع مشکلات آبگرفتگی معابر و خیابانها گفت: در حال حاضر 160 دستگاه بیل مکانیکی، هشت دستگاه لودر، 40 دستگاه کامیون، دو دستگاه کفکش کامیونی، 50 دستگاه پمپ کفکش تکفاز برای امدادرسانی به مردم آماده هستند و یک هزار و 600 کیسه شنی نیز در مناطق شهر کرمانشاه توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سال براساس میانگین بارش باران برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای رویارویی با آبگرفتگی معابر انجام می‌شود، افزود: بارش شدید باران خیابانها را نیز به کانال تبدیل کرده است و قطر لوله‌های تعبیه شده جوابگوی حجم بالای آب نیست اما با گذشت زمان و قطعی باران هدایت آبهای سطح خیابانها انجام می‌شود.

احمدی با بیان اینکه تاکنون خیابان پشت زمزم، ورودی تعاون و خیابان دولت‌آباد دارای بیشترین مشکلات در زمینه آبگرفتی بوده‌اند، اظهار کرد: مساحت زیاد پشت‌بامها و گنجایش محدود فاضلابها سبب فوران آب فاضلاب در آبهای سطحی می‌شود و این موضوع یکی از مشکلاتی است که شرکت آب و فاضلاب باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای آن انجام می‌داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خیابانها دچار روان‌آب شده‌اند و تنها با قطعی باران قابل حل است، عنوان کرد: گروه‌های شناسایی با فیلمبردای و عکسبرداری از تمام شهر نقاط ضعف را جهت تصمیمگیری‌های آینده و کانال‌کشی شناسایی می‌کنند تا در دفعات بعدی از مشکلات کاسته شود.

احمدی با بیان اینکه تاکنون مشکل حادی در سطح شهر کرمانشاه وجود نداشته است، گفت: نیروهای شهرداری با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و مردم نیز باید با شکرگزاری و صبر و تحمل در راستای رفع مشکلات با نیروها همکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار