رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: رسیدگی به پرونده های اخلال در نظام اقتصادی در شعب ویژه در دادسرا ها و دادگاه ها از طریق تعیین قضات ویژه در حال انجام است.
کد خبر: ۱۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ 09 March 2015
تابناک بوشهر: رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت: مرحله نخست پرداخت وجوه مالباختگان پرونده های میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی از طریق مضاربه صوری از امروز در دو شعبه بانکی در شهرهای بوشهر و برازجان آغاز شده است.

به گزارش آفتاب، حیدر بحرانی افزود: این پرونده ها از تیر امسال با دستگیری دو متهم ردیف اول و شکایت هشت هزار نفر مالباخته در دادگستری استان بوشهر مطرح شد.

وی یادآورشد: باتوجه به تعداد مالباختگان براساس برنامه ریزی انجام شده روزانه بین 150 تا 200نفر از مالباختگان از طریق تلفنی به دادگستری فراخوانی می شوند و پس از بازنگری در پرونده آنها برای دریافت بخشی از وجوه خود به بانک های عامل از پیش تعیین شده معرفی می شوند.
رییس کل دادگستری استان بوشهراضافه کرد:وجوه شاکیان پرونده متهم که دارای شش هزار شاکی است، در سه مرحله پرداخت می شود.

بحرانی ادامه داد: مراحل دوم و سوم وجوه مالباختگان پرونده های اخلال در نظام اقتصادی یادشده در سال آینده از طریق فروش اموال ، مزایده عمومی و فراخوانی افراد شناسایی شده که بیش از طلب خود سودهای غیرمتعارف دریافت کرده اند، پرداخت خواهد شد.

وی گفت: در جریان بررسی این پرونده 40 هزار سند از متهمان پرونده های میلیاردی مضاربه صوری شامل سفته، چک، حواله و چک های بین بانکی کشف شد.
بحرانی ادامه داد: تاکنون 325 میلیارد ریال وجوه نقدی از دو متهم ردیف اول پرونده های یادشده به دست آمده است.

براساس فرم های پر شده توسط مالباختگان کل بدهی متهمان دو پرونده یکهزار و 750 میلیارد ریال اعلام شده است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: رسیدگی به پرونده های اخلال در نظام اقتصادی در شعب ویژه در دادسرا ها و دادگاه ها از طریق تعیین قضات ویژه در حال انجام است.

بحرانی تاکید کرد: دستگاه قضا برای احقاق حق مردم با عزمی راسخ وارد این پرونده شده است و هیچ سیاست یا انگیزه ای غیر از پیشگیری از زیان بیشتر مردم و جلوگیری از ارزش شکنی در جامعه مطرح نیست.


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار