تابناک: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به افزایش شدت بارش‌ها از روز چهارشنبه در نیمه غربی کشور از بارش شدید باران امروز در آذربایجان شرقی و غربی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 26 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، احد وظیفه، گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی امروز با ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و درسایر مناطق کشور، بخصوص درنیمه شرقی، جو نسبتا پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه 5 آبان، فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب کشور را نیز فرا می‌گیرد، اظهار کرد: از روز چهارشنبه با نفوذ زبانه پرفشار به نیمه شمالی کشور و از سوی دیگر تقویت جریان‌های گرم و مرطوب در غرب و جنوب غرب کشور، بر شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور افزوده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شدت بارش‌ها امروز در غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی است، گفت: روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، شمال اردبیل و روز چهارشنبه در استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب همدان و شمال قزوین خواهدبود.

وی با اشاره به پیش‌بینی کاهش دمای روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی، ادامه داد: از روز چهارشنبه در مناطق کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف دور از انتظار نیست. همچنین نقشه‌های آینده‌نگری، بیانگر ماندگاری و تقویت الگوی جو ناپایدار فوق بر روی مناطق غربی کشور تا اویل هفته آینده است و امروز، دریای خزر و خلیج فارس از روز چهارشنبه مواج پیش‌بینی می شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهارکرد: آسمان تهران امروز، کمی ابری و غبار صبحگاهی، در شهرهای شمالی افزایش ابر گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 25 و 16 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز سه‌شنبه، کمی ابری و غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده، گاهی وزش باد و در روز چهارشنبه، نیمه ابری گاهی ابری، در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 24 و 17 و 22 و 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار