زلزله خواب مردم بهاباد را گرفته است:
زمین‌لرزه در شهرستان بهاباد این روزها از لحاظ تعداد و در بعضی موارد از لحاظ بزرگی به حدی رسیده که می‌تواند به عنوان یک بحران طبیعی زنگ خطری را برای مسئولان و مردم بهاباد به صدا درآورد.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 26 October 2015

به گزارش تابناک یزد،شهرستان بهاباد یکی از زلزله خیزترین نقاط استان یزد به‌حساب می‌آید که در زمان‌های مختلف، مردم این شهرستان شاهد وقوع زمین‌لرزه‌هایی به بزرگی‌های مختلف هستند.


این زمین‌لرزه‌ها شاید با قدرت‌های متفاوت و بعضاً قدرت‌هایی باشد که به‌عنوان یک زمین‌لرزه مخرب و با خسارت به‌حساب نیاید، ولی می‌تواند زنگ خطری را برای مسئولان و مردم این شهرستان  به صدا در آورد.

این روزها اما زلزله در بهاباد از لحاظ تعداد و قدرت افزایش پیدا کرده و به‌طور معمول در روز چندین مرتبه این شهرستان با زلزله همراه است.

در روزهای گذشته هر روز بین دو تا چهارمرتبه در بهاباد به ویژه در شرق این شهرستان مردم شاهد وقوع زمین لرزه‌هایی بودند که بعضی از آنها با قدرت و بزرگی بالای 4 دهم ریشتر بوده است.

امروز اما زلزله‌های بهاباد با تعداد بالا خواب بعضی از مردم این شهرستان را گرفت و در نیمه‌های شب، چهار مرتبه بهابادیان زلزله را احساس کردند.

نخستین زمین‌لرزه‌ای که امشب به وقوع پیوست، در ساعت 1 و 51 دقیقه و هفت ثانیه و با بزرگی دو و 9 دهم ریشتر بود، همچنین در ساعت چهار و 15 دقیقه و 57 ثانیه هم زلزله دیگری با قدرت دو و یک دهم در مقیاس ریشتر این شهرستان را لرزاند.

در ساعت چهار و 57 دقیقه و در ساعت چهار و 57 دقیقه و 41 ثانیه هم دو زمین‌لرزه دیگر هر یک به بزرگی یک و شش دهم ریشتر در این شهرستان به وقوع پیوست.

این زمین‌لرزه‌ها گرچه از لحاظ بزرگی در حدی نبودند که خسارتی به این شهرستان وارد کنند و بعضاً در نقاط خالی از سکنه بهاباد به وقوع پیوستند، اما شدت و قدرت آن در نقاط مختلف شهرستان به‌طور کامل احساس شد.

با توجه به اینکه پیش از این هم در جلسات مدیریت بحران شهرستان بهاباد بیان شده بود که زلزله مهم‌ترین چالش طبیعی پیش روی شهرستان بهاباد به‌حساب می‌آید، افزایش تعداد زمین‌لرزه‌ها، می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان و مردم این شهرستان در جهت افزایش آمادگی مقابله با خسارت‌های احتمالی این پدیده طبیعی به‌حساب آید.

دیروز هم مردم این منطقه از استان یزد شاهد زلزله‌هایی بودند که در ساعت 18 و 55 دقیقه و 8 ثانیه دیروز، زلزله که این روزها میهمان ناخوانده بهابادیان شده، به بزرگی سه و 9 دهم در مقیاس ریشتر این شهرستان را لرزاند.

این زلزله در عمق 12 کیلومتری و در شرق بهاباد به وقوع پیوست و در دل مردم این شهرستان ترسی از خسارت زلزله ایجاد کرد.

به گزارش تسنیم،همچنین دیروز در ساعت 12 و 10 دقیقه و 11 ثانیه، زلزله دیگری در این منطقه با بزرگی 2 دهم ریشتر به وقوع پیوست و زلزله دیگری هم در ساعت 13 و 46 دقیقه و 19 ثانیه و با قدرت 2 و دو دهم ریشتر اتفاق افتاد.

علاوه بر اینکه تعداد زلزله‌ها افزایش پیدا کرده، قدرت برخی از این زلزله‌ها هم بالا بوده به گونه‌ای که چند روز گذشته، زلزله‌ای با بزرگی 4 و 2 دهم ریشتر، شرق بهاباد را لرزاند و ترس و دلهره در بین مردم بهاباد ایجاد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
ما
اهل بها با دیم باید بگم در این هفته 12بار زلزله اومده مسولان باید فکری بکنند ترس و وحشت در بین مردم زیاد شده در حالی که بعضیا تو این سرما در پارک ها خوا بیدنث
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار