مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با تسنیم:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: بر اساس آمار به دست آمده از انتقال خون 6 درصد اهداکنندگان خون در قزوین بانوان هستند و فرهنگ اهداء مستمر در بانوان باید نهادینه شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 25 October 2015
محمدحسین برادران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: اهداکنندگان به طور مستمر باید به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند چرا که اهدای خون آسیب‌های اجتماعی و روانی در افراد را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک باور در اذهان عمومی در رابطه با اهدای خون توسط بانوان وجود داشته که تصور می‌کنند بانوان با اهدای خون دچار کم‌خونی می‌شوند، بیان کرد: این باور به طور کامل اشتباه است و اهدای خون سبب کم‌خونی در افراد نمی‌شود.

برادران با اشاره به اینکه بانوان اهداکننده خون در 6 ماهه نخست امسال 6 درصد از کل اهداکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب و کافی می‌توان تعداد این اهداکنندگان در استان قزوین را افزایش داد.

وی افزود: به بانوان اهداکننده خون قرص آهن در جهت جلوگیری از کم‌خونی احتمالی داده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به شرایط جغرافیایی استان قزوین در کشور و شاهراه بودن این استان، حوادث و تصادفات جاده‌ای در این استان زیاد به وقوع می‌پیوند، گفت: با توجه به این شرایط و بالا بودن آمار مرگ و میر در اثر تصادفات و حوادث جاده‌ای فرهنگ اهدای خون به طور مستمر در بین مردم قزوین باید نهادینه شود.

برادران با بیان اینکه این سازمان با مشکل کمبود فضای کافی و مناسب روبه‌رو است، اظهار کرد: حیاط این اداره به عنوان پارکینگ موقت در اختیار اهداکنندگان قرار داده شده تا به منظور اهدای خون و زندگی با مشکلات جانبی مواجه نباشند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: با همکاری شهرداری و سازمان انتقال خون پارکینگ دائمی تا اول آذرماه در اختیار اهداءکنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار