فراز کمالوند است اما سالهاست که دیگر او را ف.ک می نامند. روزنامه نگاری که مربی شده، یک مربی جوان و گاه موفق اما بیشتر پر حاشیه! او همین دیروز برای انتقاد از کارلوس کروش به کمیته انضباطی فراخوانده شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 19 October 2015
فراز کمالوند درباره انتقاداتش از کارلوس کروش می گوید و سعی می کند بگوید حرف هایش منطقی است. او که تقریبا مد ام از ایران ، اروپا ، ایویچ و پورحیدری سخن می گوید ، در بخشی از حرف هایش می گوید کارلوس کروش نگاهی تبعیض دارد و بالا به پایین نگاه می کند. او از برنامه های کارلوس انتقاد می کند و از سویی دیگر می گوید مشکلی با این مربی ندارد. این گفت و گو را بخوانید تا با افکار این منتقد کارلوس کروش بیشتر آشنا شوید. بحث به سمتی پیش می رود که شاید در پایانش بهترین راهکار باز گذاشت بحث مفل سکانس پایانی فیلم های اصعر فرهادی باشد شاید نوعی کفایت مذاکرات

شما منتقد برنامه ریزی کارلوس کروش و تعطیلات لیگ هستید؟
دقیقا ، هیچ جای دنیا چنین برنامه ای نداریم. در همین مدت و تا پایان نیم فصل اول لیگ ، تیم ها باید 5 بار بدنسازی کنند.
آقای تاج در جواب اعتراض تان گفته بود ، این برنامه 4 ماه زودتر به تیم ها و مربیان اعلام شده ، چرا همان موقع ایرادهای برنامه را نگفتند؟
اصلا 70 سال پیش اعلام شده باشد. کار غلط غلط است. اگر الان محمد مایلی کهن مربی تیم ملی بود نمی گفتید چرا بازی با گوام ، 20 روز لیگ را تعطیل می کنید؟

اتفاقا الان برنامه های تیم امید هم در این اردوها دیده شده . همزمان با بازی های بزرگسالان و مهمتر از بازی دوستانه این تیم با ژاپن ، برنامه بازی های غرب آسیا بود که تیم محمد خاکپور قهرمانش شد.
من اصلا حرفم با کارلوس کروش نیست! من برنامه را می گویم. به هر دلیلی که بازی ها را تعطیل می کنند اشتباه است.

اما همین الان ،شما گفتید محمد مایلی کهن!
واقعا تو فکر می کنی بازی ها را برای تیم امید تعطیل کردند؟ فکر کردی اصلا اگر سرمربی تیم بزرگسالان اردو نمی خواست برای امیدها مسابقه ای تعطیل می شد؟ ما جفت مان خبرنگاریم و از یک جا وارد فوتبال شدیم ، دیگر این ها را بهتر می دانیم. ما نه دعوایی با کارلوس داریم. نه دشمنش هستیم، ایشان مربی درجه یک است. از بتدای نیم فصل اول تا پایانش 5 تا تعطیلی. این از نظر علمی اشتباه است.

شما درباره اردوها گفتید ، من هم برنامه بازی های ملی را برای تان توضیح دادم. در تعطیلی بعدی هم باز امیدها اردوی تدارکاتی دارند و به ترکیه می روند برای بازی با استرالیا و عراق ، چون امسال مسابقات مهم مقدماتی المپیک را دارند. اگر اشتباه نکنم ، تیم های جوانان و نوجوانان هم در همان زمان اردو دارند.
مشکل این است که می گویید کارلوس خوب است ، چون می گویید خوب است پس اگر بگوید برای تمرین برویم کره ماه هم شما می گویید جمع کنیم و برویم.

اتفاقا اصلا این نظر را نداریم. مثلا خود من هم با شما موافقم که یک هفته از اردوی امارات برای بازی با عمان زیاد بود اما مشکل اینجاست که شما چرا همان ابتدای فصل اعتراض نکردید. این برنامه را دیده بودید و مشکلی نداشتید پس باید بر اساسش طراحی تمرین می کردید! 
4 ماه قبل سازمان لیگ دو برنامه به ما داده است که این یا این. می گفتند برنامه یک یا دو را اعمال کنند. من می گویم هر تیم از ابتدای فصل تا نیم فصل ، 5 بار باید بدنسازی کند. اول فصل یک بدنسازی می کند برای 3 بازی. بعد دوباره این مسیر تکرار می شود.این همه مصدومیت تا حالا بوده. یوسف وکیا ، ایران نژاد ، کارلوس سانتوس و... این ها دلیلش همین اردوهای اشتباه است. 20 روز تعطیل می کنیم بعد تو 13 روز ، 4 بازی انجام می دهیم. تا حرف هم می زنیم می گویند فوتبال اروپا. بابا آنجا فاصله مونیخ تا برلین با اتوبوس 3 ساعت است نه مثل اینجا که ملوان برای رفتن به اهواز باید 6 ساعت با اتوبوس بیاید تهران ، 3 ساعت در تهران علاف باشد و 2 ساعت هم پرواز تا اهواز دارد .

فراز جان جواب آن سئوال را ندادی. چرا همان ابتدای فصل ،یکی از دو برنامه پیشنهادی را قبول کردید و اعتراضی نداشتید؟ مگر نمی گویی کار اشتباهی بوده ، چرا آن موقع مشکلی نداشتید؟ اصلا برنامه را خوانده بودید؟
اصلا ما که با آقای تاج دعوایی نداریم. از روزی که این بنده خدا آمده ، حد اقل همه چیزمان را می دانیم اما وقتی فایده ای ندارد ، برای چه کسی می گفتیم؟ انگار یادت رفته که در ایران زندگی می کنیم؟

خب الان که معنای گفته تان می شود فرافکنی. ان روز که وقتش بوده پذیرفتید و حالا برای نتایج تان دنبال بهانه هستید؟
فرافکنی نیست. همان موقع هم گفتیم اما کو گوش شنوا! ایشان می رود هاوایی ، بعد بر می گردد و 20 روز لیگ را تعطیل می کند. 
دقیقا می توانید یک نمونه از انتقادهای تان را برای مان بیاورید؟

من می گویم اول لیگ که می گویی ، سازمان لیگ دو برنامه داد و یک تغییر 10 درصدی ، ملزمید یکی از این دو را قبول کنید و ما یکی را قبول کردیم. هر جای دنیا بگویی برای عمان 12 روز قبلش تیم رفته اردو ، می خندند!

پس اعتراضی نکردید و گفتید یکی از این دو برنامه قبول است؟ این یعنی باید بر اساس برنامه ای که می دانستید ، متد تمرینات انتخاب می کردید دیگر! 
شما در ایران زندگی نمی کنید؟او از موضع زور با همه حرف می زند. گفت این برنامه و ما باید می پذیرفتیم.

شما هم الان همان شیوه کارلوس کروش را دارید پیاده می کنید درست است؟ او فریاد می زند ، شما هم فریاد می زنید! بی حسابید پس!
او در یکسال اخیر ، یکبار گفته جلسه بگذارند تا درد مربی های لیگ را بشنود؟ برنامه لیگ را سازمان لیگ نوشته اما آقای کروش نباید نظر مربیان لیگ را می پرسید؟ زمان پورحیدریاگر این اتفاق می افتاد ، پوستش را می کندند!

فراز جان آن سال ها شما روزنامه نگار بودی. یادت که هست ، لیگی که آقای پورحیدری می گوید ، این قدر بینش تعطیل کردند که بازی های آن سال با بازی های فصل بعدش تقریبا به فاصله یک هفته برگزار شد و فینال حذفی اش هم بعد از افتتاحیه لیگ بعدی!
ما همان زمان کلی انتقاد کردیم. الان هم شما باید از کارلوس کروش انتقاد کنید! این هم مربی تیم ملی است. من با کارلوس کروش مشکلی ندارم. می گویم از لحاظ منطقی می گویم نباید لیگ را تعطیل کنیم. او مربی بزرگی است اما ایویچ هم یک مربی بزرگ بود. چرا از او این انتقادها نمی شد. او چرا این کارها را نمی کرد؟

از ایویچ انتقاد نمی شد؟ اتفاقا همان روزنامه ای که شما در آن کار می کردید ، هنوز متهم است به اتفاقاتی که باعث حذف ایویچ شد؟ یادتان نیست چقدر از تمرین ها ، اردوها و سبک کارش انتقاد می کردید؟
یک کودتایی در رم شد. این چه ارتباطی به ما داشت؟ ما رسانه ها که انتقاد نمی کردیم!

اتفاقا آرشیو روزنامه ها وجود دارد و مشخص است که چه انتقادهایی از ایویچ می شد و چطور جو را به شرایط بازی ایران و رم رساندند.
راستش من خیلی آن روزها را یادم نیست. در ذهنم ندارم!

درباره تعطیلات اردوهای تیم ملی گفتید. همزمان با لیگ ایران ، لیگ های اروپایی هم در دو مقطع و دو بازه 15 روزه تعطیل بودند ، آنها هم مثل شما مشکل بدنسازی متوالی دارند؟
در فوتبال یک روز هم یک روز است. من اگر این اردو به جای 20 روز ، 10 روز می شد که این همه مشکل نداشتم . به جای 4 روز به تیمم 2 روز مرخصی می دادم و از این آمادگی خارج نمی شدند.

15 روز چطور؟ آن هم برای تیمی که بازیکن ملی هم ندارد؟
اولا که اگر من بازیکن ملی داشته باشم خیلی بهتر است. هرچه بیشتر هم که باشند ، بهتر است. همین تیم نفت ،بازیکنان ملی شان چون تو شرایط مسابقه بودند ، عالی بودند. ما هم اگر 5 تا بازیکن در تیم ملی و تیم امید داشتیم ، خیلی بهتر بازی می کردیم!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار