«مردم» صداقت مسوولان و نمایندگان مجلس را قضاوت می‌کنند

یکی از فعالان سیاسی استان قزوین گفت: مردم هوشیار و بیدار هستند و عملکرد نمایندگان و مسوولان دولتی و میزان صداقت و توانمندی آنها را در طول زمان رصد و قضاوت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰ 04 December 2023

به گزارش تابناک قزوین، ابوالفضل معصومی فر با اشاره به فضای سیاسی استان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از میزان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان قزوین در مرحله پیش ثبت نام و پس از آن در مرحله قطعی که به حدود ۳۵۰ نفر رسید بیانگر اشتیاق عموم مردم برای داوطلبی در انتخابات مجلس است و این آمار بیش از ۵۰ درصد نسبت به ثبت‌نام دوره یازدهم و حتی ۱۰۰ درصد نسبت به مجلس دهم افزایش داشته است.

وی افزود: اتفاقی که در این دوره از انتخابات به لحاظ رعایت قانون افتاد گرچه از نظر کمی، تعداد داوطلبان افزایش داشت، اما به دلیل دو مرحله‌ای بودن، روند آن برای مردم و تشکل‌های حزبی و جریان‌های سیاسی قابل پیش بینی نبود و بنده معتقدم به لحاظ کیفی، خلاء‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار داد.

این فعال سیاسی ادامه داد: برای نمونه در این دوره شاید با افزایش تعداد داوطلبان روبرو بوده ایم، اما کسانی که به معنای واقعی کلمه دارای شرایط احراز نمایندگی مجلس باشند، افراد معدودی هستند و بر این اساس احزاب و تشکل‌های سیاسی وظیفه دارند با نگاه دقیق موضوع را از بین فرهیختگان، اندیشمندان و افراد صاحب تجربه پیگیری کنند که با توجه به قانون جدید در مرحله پیش ثبت نام این فرصت از تشکل‌های سیاسی و جریان‌های حزبی گرفته شد.

معصومی فر اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، مقوله مشارکت و رقابت سالم از راهبرد‌های کلیدی و اساسی محسوب می‌شود و آحاد مردم، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی و حزبی در این زمینه نقش اساسی دارند که لازم است از باب روشنگری، معرفی افراد اصلح و ترغیب و تشویق مردم به جهت مشارکت در انتخابات، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه ادوار گذشته، ثابت شده تنور انتخابات در روز‌ها و هفته‌های پایانی گرم می‌شود و مردم نماینده خود را از بین داوطلبان جستجو و انتخاب می‌کنند. اینکه سه ماه مانده خیلی فضا انتخاباتی نشده جای نگرانی ندارد و حتماً اشتیاق مردم در هفته‌های پایانی بیشتر می‌شود. در این بین تشکل‌های حزبی و جریان‌های سیاسی نقش کلیدی دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند.

مردم هوشیار و بیدار هستند

این فعال سیاسی با تایید کمرنگ شدن اخلاق گرایی در مسیر انتخابات در فضای فعلی اذعان کرد: نمایندگان مجلس فعلی و داوطلبان نمایندگی مجلس برای اثبات خود به دنبال این هستند که ضعف و ناتوانی خود را به گردن دیگری بیندازند. برخی افراد ضعف‌ها و اشکالات موجود در جامعه و نارضایتی را به گردن دولتی‌ها می‌اندازند و دولتی‌ها از خود رفع مسوولیت کرده و به گردن قوای دیگری می‌اندازند. این شگرد‌های شناخته شده را عموم مردم می‌دانند و آنقدر آب دیده و پخته هستند که سره را از ناسره تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه برای مردم، کم کاری و رفتار غیرصادقانه افراد در طول زمان ثابت خواهد شد، افزود: در ایام انتخابات بعضاً برخی افراد به دلیل نگرانی از تایید صلاحیت و انتخاب شدن، به بیان حواشی‌ها می‌پردازند که لازم است مباحث اولویت‌دار همچون معیشت، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در اولویت افراد و احزاب باشد.

معصومی فر عنوان کرد: مردم هوشیار و بیدار هستند و عملکرد نمایندگان و مسوولان دولتی و میزان صداقت و توانمندی آن‌ها را در طول زمان رصد و قضاوت می‌کنند چرا که مسائل مطروحه در ایام انتخابات ممکن است منطبق با واقعیت نباشد که تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی و حزبی به دور از دعوا‌های سیاسی و منافع اشخاص، باید برای مردم مسائل را تبیین کنند. همچنین مسوولان قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند و شبانه روز کار و تلاش کنند چراکه با همکاری و تعامل می‌توانیم به تدریج مشکلات ریشه‌ای کشور را حل کنیم.

این فعال سیاسی در پایان اظهار کرد: میزان صداقت هر مسوول در نحوه تعامل او با هر گروه و موضوعات مختلف قابل ارزیابی است و تشکل‌ها و احزاب، گروه‌های دانشجویی، صنفی و ... در آستانه انتخابات باید این مسائل را صرف نظر از اینکه نام چه کسی از صندوق بیرون آید، مورد بررسی قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار