کد خبر: ۱۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶ 07 March 2015
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم نمایان شدن تاثیر برگزاری یادواره های شهدا در جامعه امروز، گفت:برگزاری یادواره های شهیدان، بیداری و آگاهی جامعه را به همراه دارد.

 عبدالحسین مقتدایی در نخستین یادواره شهدای دهکده بریم شهر آبادان در مسجد امام رضا علیه السلام این شهر، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا را باعث تدوام نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت:شهدا نماد ایستادگی و غیرت دینی و استقامت جامعه اند.

وی ادامه داد:پیام شهیدان آن است که راه مجاهدتشان باید ادامه داشته باشد و در این یادواره های شهداست که فرهنگ شهید از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

رئیس شورای عالی اداری استان خوزستان در ادامه با تجلیل از نقش مهاجران جنگ تحمیلی در دفاع از انقلاب در دوران دفاع مقدس ، افزود:نخستین قشری که امام خمینی (ره) پس از جنگ تحمیلی از آنان تقدیر کرد، مهاجران بودند.

مقتدایی تصریح کرد:مهاجران جنگ، با گذشت از جان و مال خود، افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی شدند و پس از پایان جنگ نیز با اندک امکانات، نسبت به بازسازی خانه و کاشانه خود اقدام کردند.

استاندار خوزستان در پایان سخنان خود همچنین با بیان مشکلات شهرستان آبادان و دهکده بریم این شهر، از سازمان منطقه آزاد اروند خواست که نگاه ویژه ای به تامین زیرساخت های این منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این آیین با تجلیل از ایستادگی مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس، افزود:شهدا به ندای رهبر و مقتدای خود لبیک گفتند و برای حفظ آرمان های کشور، جان خود را فدا کردند.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری از شهیدان در زندگی امروز، افزود: لازم است، از تمامی ظرفیت ها برای معرفی فرهنگ شهادت استفاده کرد.

امام جمعه آبادان در ادامه با بیان توطئه های دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی، افزود:همگان وظیفه دارند، با کار درست و انجام وظیفه، گامی در تحقق کارآمدی نظام بردارند.

به گزارش ایرنا، استاندار خوزستان در این آیین با اهدای هدایایی از خانواده های شهیدان دهکده تجلیل کرد.

در این یادواره، عزیزالله شهبازی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، جمعی از مسوولان محلی، شیوخ عرب، بزرگان و ریش سفیدان و اهالی دهکده بریم حضور داشتند.

اهالی دهکده بریم شهرستان آبادان 54 شهید تقدیم آرمان های جمهوری اسلامی کرده است.
ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار