مدیر‌عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از امکان تجهیز برخی از اماکن عمومی مشهد مانند ایستگاه‌های اتوبوس و مترو به اینترنت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 18 October 2015
محمدجواد رجائیان، از امکان تجهیز برخی اماکن عمومی مشهد به اینترنت خبر داد و اظهار کرد: استفاده از ابر وای‌فای برای مکان‌های عمومی رو‌باز مستلزم دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات است که در این رابطه اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: امکان تجهیز اماکن عمومی نظیر ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، پارک‌ها و نواحی اطراف حرم مطهر رضوی از نظر تجهیزات فنی وجود دارد اما تا زمانی‌ که مجوزی صادر نشود این برنامه عملا متوقف است و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد درخواست خود را اعلام کرده و در حال پیگیری هستیم.

مدیر‌عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خصوص نحوه ارائه اینترنت در اماکن عمومی در صورت دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و نوع پرداخت هزینه آن برای شهروندان، خاطرنشان کرد: نحوه ارائه و نوع پرداخت‌های مختلفی وجود دارد و ممکن است برای ارائه این خدمات از اپراتور‌های موبایل استفاده کنیم و هزینه آن نیز از اعتبار سیم‌کارت افراد کسر شود.

رجاییان با بیان اینکه یکی دیگر از روش‌های پرداخت، کسر اعتبار از مبلغ موجود در کارت شهروندی نیز هست، ادامه داد: روش پرداخت آنلاین نیز وجود دارد که در این صورت شهروند به محض اتصال به سیستم می‌تواند هزینه موردنظر را به صورت آنلاین توسط کارت بانکی خود پرداخت کند.

وی در خصوص پیش‌بینی زمان دریافت مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات، تصریح کرد: این سازمان مجوز را در دو قالب ارائه می‌دهد و اکنون در حال بازنگری مجموع سرویس‌ شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت است و تا زمانی که به نتیجه نهایی نرسد هیچ مجوز جدیدی برای هیچ دستگاهی صادر نخواهد کرد.

مدیر‌عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: پیش از این، ارائه ابر وای‌فای در پارک ملت و کوهسنگی مشهد مورد استفاده قرار گرفت که به دلیل عدم دریافت مجوز جمع‌آوری شد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار