معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با اشاره به اعتبار حداقلی امور اراضی برای تخریب بناهای غیر مجاز در کل استان و زیارت گرگان، گفت: منابع مالی، تجهیزات و لجستیک و همکاری لازم برای تخریب همه واحدهای غیر مجاز در روستای زیارت در نهادهای مجری دیده نشده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 19 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، مهدی سیاری بعد از ظهر امروز در بازدید از روستای زیارت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که باعث پیشرفت در جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در همه مناطق به ویژه روستای زیارت گرگان می‌شود، استفاده کامل از ظرفیت‌های قانونی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان گفت: موضوعات تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اراضی این اختیار را به امور اراضی می‌دهد تا با واحد‌های غیرمجاز در حال ساخت برخورد و بدون حکم قضایی و فقط با نظارت دادستان، بنا‌های در حال ساحت را خراب کند.

وی افزود: در روستای زیارت، امور اراضی وظیفه برخورد با ساختمان‌های غیرقانونی دارد و ادارات دیگر مانند منابع طبیعی و محیط زیست در کنار این اداره هستند.

سیاری ادامه داد: کل منابع مالی امور اراضی برای تخریب بنا‌های غیر قانونی ۳۰۰ میلیون تومان است که رقمی کمی است و پاسخگوی وظایف این دستگاه نیست و به همین دلیل از ادوات سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم و اکثر دستگاه‌ها حاضر به همکاری نیستند.

وی بیان کرد: در برخی محلات روستا امکان حضور تجهییزات و لجستیکی وجود ندارد باید توسط کارگر و مواد منفجره عملیات تخریب انجام شود.

سیاری ادامه داد: هزینه تخریب بنا‌ها بر عهده متخلف است، اما این موضوع ضمانت اجرایی مشخصی ندارد.

سیاری ادامه داد قانون در حوزه برخورد با ساخت و ساز ناکارآمد است و باید بروز رسانی شود.

معاون دادستان گرگان گفت: برای بنا‌های قبل از سال ۸۵ نمی‌توان حکم قلع و قمع صادر کرد و جریمه برای متخلفان پیش بینی شده است، برخی بنا‌های منتسب به برخی مدیران هم در بعضی مناطق در زمره این شرایط قرار می‌گیرند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار