مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۷ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ 10 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا بهزاد شهبازی اظهار کرد: این تعداد کودک از طریق کمیته فرزندخواندگی و پس از طی مراحل قانونی این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به دنبال آن است که هرچه سریعتر کودکان بی سرپرست را وارد کانون خانواده‌ها کند افزود: روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها با استقبال مواجه شده است به طوری که شمار زیادی متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، داشتن سلامت زوجین و افرادی که در نوبت فرزندخواندگی هستند را از شروط اصلی برای فرزند خواندگی دانست و گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید دارای شرایط مختلفی باشند که یکی از این موضوعات بحث سلامت افراد، زوج‌هایی که درمان ناباروری انجام داده و به نتیجه نرسیده اند، بانوان مجرد و خانواده‌های که دارای فرزند بوده و متقاضی فرزند دیگری هستند در اولویت قرار دارند.

شهبازی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون درخواست‌های زوجین برای فرزندپذیری به صورت سامانه‌ای بررسی و اعلام نتیجه می‌شود، افزود: در حال حاضر ۴۶۲ خانواده با تشکیل پرونده در سامانه فرزند خواندگی در انتظار و نوبت فرزندپذیری هستند.

۲۷ کودک در استان کرمانشاه به فرزند خواندگی سپرده شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص نحوه ثبت‌نام برای فرزندخواندگی گفت: ثبت‌نام برای سرپرستی از یک یا چند کودک یا نوجوان بی‌سرپرست یا بدسرپرست به صورت حضوری و یا اینترنتی انجام می‌شود به این صورت که متقاضیان مدارک مورد نیاز شامل کپی شناسنامه و کارت ملی، سندازدواج، سند ملک یا املاک، مدارک ناباروری یا نامه متخصص زنان و گواهی اشتغال و تحصیل را در سامانه adoption.behzisti.net بارگذاری کنند.

۷ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در استان کرمانشاه وجود دارد

شهبازی گفت: هفت مرکز در این استان ۹۰ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست را که رهاشده و یا والدین خود را از دست می‌هند و یا والدین آن‌ها جزو افراد آسیب هستند نگهداری می‌کند که این مراکز همگی به صورت محرمانه بوده و فاقد هرگونه تابلو و با مشارکت بهزیستی و کمک‌های خیرین اداره می‌شوند.

وی افزود: این کودکان از شیرخوارگی تا سن سه سالگی و از سه تا ۶ سالگی در مراکزی نگهداری می‌شوند و سپس از سن ۶ تا ۱۲ سالگی و از ۱۲ تا ۱۸ سالگی نیز در مراکز دخترانه و پسرانه و به صورت مجزار از آنان نگهداری می‌شود تا پس از این سن بتدریج وارد جامعه شوند.

بیشتر بخوانید
بیش از ۸۱ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی کرمانشاه بهره‌مند شدند
بیش از یک هزار خانواده دارای فرزند چند قلو در کرمانشاه زیرپوشش بهزیستی هستند
۲۷ کودک در استان کرمانشاه به فرزند خواندگی سپرده شدند

شهبازی تاکید کرد: از سن ۱۵ سالگی به بعد به این کودکان آموزش‌های لازم برای ورود به دنیای جدید داده می‌شود و در کنار آن نیز آموزش‌های حرفه آموزی را آن‌ها فرا می‌گیرند.

ارایه خدمات به بیش از ۶ هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود دفتری با عنوان دفتر توانمندسازی زنان در بهزیستی نیز اظهار کرد: این دفتر برروی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنانی که در معرض آسیب هستند فعالیت کرده و خدمات مختلفی از جمله در حوزه آموزش و توانمندسازی، پرداخت مستمری و تسهیلات اشتغال به آن‌ها ارایه می‌کند.

وی یادآور شد: هم اینک بهزیستی در استان به ۶ هزار و ۱۶۴ زن سرپرست خانوار خدمات ارایه می‌دهد.

شهبازی افزود: علاوه بر این، دفتر دیگری تحت عنوان دفتر زنان آسیب نیز در بهزیستی وجود دارد که عمدتا با زنان آسیب دیده‌ای سروکار دارد که دوست دارند وارد اجتماع شده و به زندگی عادی خود بازگردند.

وی تاکید کرد: این دفتر به این گونه زنان نیز خدمات مختلف مشاوره ای، حرفه آموزی، تسهیلات اشتغال و ودیعه مسکن ارایه می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار