مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت: بارش تندری باران همراه و آذرخش و تندباد عصر فردا یکشنبه در این استان شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 10 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی و مردم اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث ناشی از این وضعیت جوی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: محکم کردن سازه های سست، تابلوهای تبلیغانی، لایروبی انهار و مسیل ها از مهمترین توصیه ها به مردم و دستگاه های اجرایی است.

بهاروند احمدی از مردم و گردشگران خواست در این وضعیت جوی از حضور در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات البرز خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به میزان بارش های پنجشنبه گذشته استان گفت: در این مدت زمان ۱۴.۵ میلی متر بارندگی در استان البرز ثبت شد که با وقوع این بارش ها ، ۷۰ درصد انتظارات بارندگی استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون برآورده شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۱) تاکنون به طور متوسط ۲۶۳ میلی متر بارندگی در استان البرز داشته ایم که ۳۰ درصد کمتر از میانگین بلندمدت است.

بهاروند احمدی با اشاره به خطرات بارش های تندری گفت : این نوع بارش ها محلی بوده که با بالا آمدن سطح آبهای سطحی و طغیان رودخانه ها همراه است.

وی با اشاره به آسیب های بارش های هفته گذشته در استان البرز بیان کرد: پیش از این بارش ها ، هواشناسی هشدارهای لازم را صادر و اطلاع رسانی کرد.

مدیرکل هواشناسی البرز تاکید کرد: مردم و دستگاه های اجرایی هشدار این اداره کل را برای فردا جدی بگیرند.

بارش های هفته گذشته به ویژه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه با خساراتی در استان البرز از جمله آسیب جدی به جاده گردشگری کرج – چالوس همراه شد و این جاده به رغم تلاش راهداران هنوز بسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار