مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران توضیحاتی درخصوص به زیر آب رفتن اراضی حاشیه سد گتوند ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 10 June 2023

شهرام محتشم خانی درخصوص زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند اظهار کرد: تصاویر منتشر شده از زیر آب رفتن روستاهای حاشیه سد گتوند مربوط به روستای تلخاب تاجدین است.

وی با اشاره به تهیه نقشه و کاداستر اراضی روستای تلخاب تاجدین افزود: تعداد ۲۹ ساختمان مسکونی در این روستا وجود دارد که ۲۸ واحد مسکونی خالی از سکنه و فقط یک واحد دارای سکنه بوده است.

مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران گفت: پیش از آبگیری مخزن سد گتوند، در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۲، بهای ۲۸ واحد مسکونی پرداخت شد اما بهای یک واحد مسکونی دارای سکنه به دلیل اختلاف در مالکیت پرداخت نشد.

محتشم خانی عنوان کرد: متاسفانه پس از تخریب ساختمان ‌های خریداری شده و بعد از اولین مرحله آبگیری مخزن سد گتوند، تعدای از افرادی که ساکن روستا نبودند، بدون دریافت مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح اقدام به ساخت ساختمان در اراضی مخزن سد کردند.

وی افزود: این اقدام سازندگان مغایر با موازین و مقررات قانونی و کاری علیه خودشان بوده است به شکلی که پرداخت هرگونه وجه برای ساخت و سازهای غیرمجاز کاملا مغایر با قوانین و مقررات است.

مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب نیروی ایران درخصوص اراضی که تاکنون بهای آن پرداخت نشده است، خاطرنشان کرد: در خصوص چنین اراضی خسارت دیدگان از سوی واحد حقوقی طرح شناسایی می‌ شوند و به زودی پس از بررسی موضوع نسبت به پرداخت خسارت به آن‌ ها اقدام خواهد شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار