معاون اجتماعی شهردار یزد با بیان این‌که بیش از ۲۸ نهاد در موضوع عفاف و حجاب موثرند که باید وظایف خود را جدی دنبال کنند، گفت:‌ ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب امری ضروری و همگانی است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵ 10 June 2023
گزارشی از اقدامات تبیینی و تبلیغی شهرداری یزد در حوزه حجاب

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار یزد در خصوص برنامه‌های حوزه حجاب و عفاف این سازمان در شهر میراث جهانی، اظهار کرد:‌ یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزی و اجرایی مدیریت شهری یزد توجه به فرهنگ عفاف و حجاب است که بنا دارد در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

وی با بیان این‌که مدیریت شهری یزد اقدامات حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را به دو بخش تبیینی و تبلیغی تقسیم کرده است، افزود:‌ توسعه فرهنگ عمومی به ویژه تبیین الزامات حجاب امری همگانی است و تمام عناصر مدیریتی و نظارتی باید وظایف خود در این حوزه را به صورت جدی دنبال کنند.

حجت الاسلام صداقت چاپ بنرهای آموزشی و تبلیغاتی در قالب نصب استند و بیلوردهای شهری را از جمله اقدامات اجرایی شهرداری یزد در حوزه حجاب دانست و بیان کرد:‌ راه‌اندازی غرفه‌های تبلیغی ترویجی در محل پارک‌های سطح شهر، بناهای تاریخی و مناطق گردشگری از دیگر برنامه‌های انجام شده حوزه حجاب در شهر میراث جهانی یزد است.

معاون شهردار یزد برگزاری دوره‌های تبیینی با عنوان «فانوس» را یکی دیگر از اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت شهری عنوان و تصریح کرد:‌ مشارکت بانوان فعال فرهنگی هنری در امر ترویج حجاب از جمله ویژگی‌های اجرایی برنامه‌های حوزه مدیریت شهری در یزد است.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت هنر یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه حجاب است، خاطرنشان کرد:‌ اجرای تئاترهای مختلف با موضوع حجاب در فضاهای روباز و سرپوشیده از جمله اقدامات موثر در حوزه ترویج فرهنگ حجاب در شهر و استان یزد است.

صداقت تدوین یک سری عملیات‌های فرهنگی و رسانه‌ای در فضای مجازی را یکی از الزامات اجرایی و در دستور کار دانست و بیان کرد:‌ بازنشر روایت گونه تاریخ حوزه حجاب در ایران و اعتراضات موثر در این حوزه را از دیگر اقدامات انجام شده در شهر یزد است که در حقیقت شکوائیه زنان عفیف یزدی خطاب به مجلس شورای ملی علیه کشف حجاب رضاخانی را منتشر می‌کند.

معاون شهردار یزد با اشاره به این‌که اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب در سطح شهر یزد کم نیست و با قدرت در حال برگزاری است گفت: فعالیت‌های فرهنگی در سه حوزه تبلیغی، ترویجی و مذهبی در حال انجام است و سعی شده در این راستان از ظرفیت بسیج، هیئت امنای مساجد و دستاندرکاران میراث فرهنگی که در اماکن گردشگری و بناهای تاریخی مستقر هستند شود.

وی در پایان با بیان این‌که تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه به همت این شهرداری یزد و حمایت آن پیش بینی، اجرایی و در دست اجراست، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ نهاد در موضوع عفاف و حجاب موثر هستند که اگر همه اینها به وظایف خود عمل کنند و مردم هم این نهادها را یاری کنند اتفاقات خوبی را در موضوع فرهنگ‌سازی بابت عفاف و حجاب شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار