سازمان محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با انعقاد تفاهم نامه‌ای، نهادینه سازی و تحقق اهداف ساحت تربیت زیستی و افزایش سطح مشارکت جامعه دانش‌آموزی در این حوزه را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، «محمدکاظم رحیمی نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه ضمن تبریک هفته محیط زیست، گفت: رعایت حفظ سلامت محیط زیست عملاً ما را به سمت  یک زندگی و زیست بهتر هدایت خواهد کرد که امیدواریم این حوزه در تحقق اهداف خود موفق باشد و مجموعه آموزش و پرورش هم  مشارکت حداکثری با این حوزه را خواهد داشت.

وی افزود: آموزش و پرورش با توجه به رسالتی که دارد در زمینه‌ی آماده سازی نسل فردا برای زندگی و فردایی بهتر با کارکردهای فرهنگ پذیری و جامعه‌پذیری تلاش می‌کند تا آنچه لازمه‌ی زیست بهتر است را فراهم کند.

رحیمی نژاد اذعان کرد: بخشی از کارکردهای آموزش و پرورش در زمینه‌ی حفظ طبیعت و جلوگیری از آلودگی‌هایی که برای نسل های بعد می‌تواند خطرناک باشد را در محتوای کتب درسی در قالب محتوای پنهان و آشکار به دانش آموزان منتقل کند و همه تلاش ما در این جهت است که پیام و دانش لازم را به مخاطبانمان منتقل کنیم  و از این جهت آمادگی لازم را داریم از فرصت‌های این دستگاه استفاده کنیم تا برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه و فراتر از آن کمک کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: همانطور که در گذشته بشر یاد گرفته با طبیعت زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشد، امروز هم با آموزش‌های که داده می‌شود، دانش آموزان یاد می‌گیرند تا عمل کنند.

«سیدرضا نورانیان» مدیر کل محیط زیست استان نیز عنوان کرد: در هفته‌ی محیط زیست به سر می‌بریم و باید فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد تا اذهان عمومی به این موضوع اهمیت بدهند.

وی افزود: امسال جوامع جهانی حوزه محیط زیست و سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با موضوع آلودگی‌های پلاستیکی که به عنوان ‌پسماندهایی که ناشی از فعالیت‌های بشری است با شعار ویژه ای متمرکز شده‌اند چرا که این پسماندها به دلیل ترکیبات ویژه‌ای که دارد آسیب‌های خاصی برای سلامتی انسان می‌شود.

نورانیان افزود: سازمان محیط‌زیست دستورالعمل‌هایی برای کاهش میزان استفاده از وسایل و لوازم پلاستیکی مطرح کرده است که اگر این مواد پلاستیکی زیست تجزیه پذیر نباشند به صورت ذرات ریزی تبدیل شده و وارد سیستم حیاتی می‌شوند و برای موجودات زنده و بشر معضلات خطرناکی رقم می‌خورد.

نهادینه سازی و تحقق اهداف ساحت تربیت زیستی و تربیتی، افزایش سطح مشارکت جامعه دانش‌آموزی استان که شامل سواد آموزان و معلمان و کادر اجرایی و اولیا و مربیان است، تلاش برای تربیت نسلی علاقمند و حساس و مسئولیت پذیر در زمینه حفظ محیط زیست  از اهداف و رویکردهای این تفاهم نامه است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار