تیم فوتبال یزدلوله، پس از کسب نتایج ضعیف در دور رفت، دور برگشت لیگ دسته سه قهرمانی باشگاه‌های کشور را هم با کسب نتیجه مساوی بدون گل و توقف مقابل ایرانجوان بوشهر آغاز کرد و این قصه زنجیره ناکامی‌های فوتبال یزد است که همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در هفته دهم مسابقات گروه سوم لیگ دسته سه فوتبال قهرمانی کشور بازیکنان تیم یزدلوله جمعه شب در بوشهر میهمان تیم ایرانجوان این شهر بودند و به رغم تلاش زیاد، حریف تیم میزبان نشدند و همانند بازی دور رفت فقط به کسب یک امتیاز بازی بسنده کردند.

تیم یزدلوله که تنها نماینده استان در لیگ دسته سه کشور است در هفته یازدهم در هفته جاری در حضور تماشاگران خود در ورزشگاه شهید نصیری از تیم جام وطن قشم باید پذیرایی کند که این دیدار خانگی نیز برای برون رفت از مشکلات دارای اهمیت است.

یزدلوله برای خارج شدن از بحران و عقب نماندن از رقبا با نظر کادرفنی و موافقت هیات مدیره باشگاه در نیم فصل لیگ نسبت به جذب تعدادی بازیکن از تیم‌های مطرح کشور اقدام کرد که امیدواریم با شرایط خوب ایجاد شده بهتر بتواند برای رسیدن به بالای جدول تلاش کند.

بدون شک هرچه از مسابقات می‌گذرد و به مراحل پایانی لیگ دسته سه نزدیک می‌شویم رقابت‌ها برای همه تیم‌ها برای کسب امتیاز و رسیدن به پلی آف خیلی حساس و اهمیت پبدا می‌کند که باید کادرفنی و بازیکنان یزدلوله قدر تمامی آنها را بدانند .

این تیم اکنون با ۱۲ امتیاز از ۱۰ بازی رد رده پنجم جدول قرار دارد.

میزبانی یزدلوله از جام وطن قشم در هفته یازدهم

هرگونه بی‌برنامگی و نداشتن نقشه راه روشن توسط کادرفنی و بازیکنان یزدلوله در مسابقات آینده در خانه و بیرون از آن موجب عقب ماندن از رقبا و محقق نشدن خواست هواداران برای رسیدن به لیگ دسته دوم فوتبال کشور در فصل آینده است.

در حالی که هم‌اکنون اکثر استان‌های همجوار یزد در لیگ‌های کشور دارای چندین نماینده و سهمیه هستند این برای یزد با همه ظرفیت‌های خوب صنعتی و معدن قابل قبول و پذیرفته نیست که در لیگ‌های مطرح کشور بسیار ضعیف حضور دارد.

چندین سال متوالی است که تیم‌های فوتبال استان یزد به خصوص در لیگ‌های دسته اول و دوم و سوم کشور در رسیدن به لیگ‌های بالاتر ناکام می‌مانند و باید این مسیر را دوباره طی کنند که باید دقیق علت بررسی و برای برون رفت از آن اقدام شود .

امیدواریم مسئولان فوتبال استان با بهره‌گیری از نظرات سازنده کارشناسان، دلسوزان و فعالان این رشته نسبت به بررسی علت ناکامی‌های متمادی در سال‌های اخیر و فصل جاری لیگ‌ها و لیگ دسته اول اقدام تا از هدر رفتن مجدد سرمایه‌های یزد پیشگیری و بیش از این موجب دلزدگی و ناامیدی علاقه مندان نشود.

یزدلوله در فصل جدید رقابت‌ها در گروه سه با تیم‌های شناورسازی جام وطن قشم، هرنگ جوان بستک هرمزگان، ایرانجوان بوشهر، سپاهان نوین اصفهان، خرم کشت افلاک، پرسپولیس شیراز، شایان دیزل کوار فارس، نفت امیدیه و پارسا باغملک همگروه است.

لیگ در قالب سه گروه

مسابقات لیگ دسته سوم در سه گروه برگزار می‌شود که در گروه اول تیم‌های سامیت‌نو تهران، سرخ‌پوشان پاکدشت، کیای تهران، عقاب تهران، شادکام مشهد، شریعت نوین مشهد، پارسا صنعت خراسان جنوبی، نوین کشاورز علی‌آباد، ستارگان مردان پاشا و نیکا پارس چالوس حضور دارد.

همچنین در گروه دوم تیم‌های کویر مقوا تهران، پارسیان تهران، ستارگان سرخ تهران، آوالان کامیاران، عقاب تبریز، ستارگان اتحاد تبریز، رخش خودرو تبریز، ملوان (ب) بندرانزلی، شهرداری فومن و مقاومت آستارا مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

سه تیم یزد در لیگ کشور

مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در پایان تیم‌های نخست هر گروه به صورت مستقیم به لیگ دسته دوم صعود می‌کنند و تیم‌های دوم و بهترین تیم سوم به لحاظ امتیازی در دو مرحله پلی‌آف نخست و نهایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت تیم برنده در مجموع بازی رفت و برگشت مرحله نهایی پلی آف به عنوان تیم چهارم به لیگ دسته دوم راه خواهد یافت.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌ یزدلوله در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۲ شهرستان در اختیار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار