مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در سال گذشته وقوع شش حادثه طبیعی در استان یزد قریب به 17 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 10 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی ملک‌زاده،‌مدیرکل مدیریت بحران یزد اظهار کرد:‌ حوادث و بلایای طبیعی سال ۱۴۰۱ خسارتی بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان به استان وارد کرده است.

وی به وقوع ۲۰۷ حادثه ثبت شده در استان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین حوادث سال ۱۴۰۱ عبارت‌اند از سیلاب اردیبهشت‌ماه با خسارت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، سیل مردادماه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد، خشک‌سالی ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد، طوفان ۷۳۸ میلیارد تومان، سرمازدگی ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد و ریزگردها ۵۳۵ میلیارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: سال گذشته مبلغی معادل ۶۴ میلیارد تومان امهال برای هفت هزار و ۲۰۰ پرونده تسهیلات در اختیار بانک‌ها قرار گرفت که توسط فرمانداران و جهاد کشاورزی مدیریت شد.

ملک زاده تصریح کرد: از محل ۱۳۰ میلیارد تومان اعتباری که به صورت تملک داریی‌ها جهت جبران خسارت در اختیار استان قرار گرفت ۲۵۱ پروژه تصویب شد که از لحاظ تعدادی بیشترین پروژه‌ها مربوط به جهاد کشاورزی در بخش قنوات بود.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی به ترتیب به میزان ۷۶۱ و ۳۵۷ هزار نفر ساعت اشاره و عنوان کرد: برگزاری ۲۲۸ مورد مانور عملیاتی و دورمیزی در سراسر استان از جمله دیگر اقدامات مدیریت بحران در سال گذشته بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در رابطه با بیمه اماکن مسکونی شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: تا کنون از تعداد ۳۱۶ هزار واحد مسکونی ۲۲۱ هزار واحد (۷۰ درصد) اماکن مسکونی در حوزه شهری و ۴۷ هزار واحد (۱۰۰ درصد) در حوزه روستایی بیمه شده‌اند.

ملک‌زاده تصریح کرد: اعتباراتی که در بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص مدیریت بحران پیشنهاد شده، رقم ۹۴۸ میلیارد تومان است که قرار است در اختیار استان‌ها قرار گیرد. لذا مقرر شد دستگاه‌های مربوطه موارد اولویت‌دار را احصا کنند تا به محض ابلاغ در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم اعتبارات را جذب کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار