پیش بینی شده است بیش از ۳۰ تن بذر پیاز در بیضا تولید شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 10 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از اختصاص ۶۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت پیاز بذری خبر داد و گفت: این سطح نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ برابری دارد.
صدیقه مویدی با اشاره به اهمیت تولید و تامین بذر این محصول پرمصرف بعنوان یکی از نیاز‌های روزمره هر خانوار تصریح کرد: برداشت بذر پیاز از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود.
به گفته وی متوسط عملکرد پیاز بذری در این شهرستان ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود تا نیمه تیر ماه در حدود ۳۰ تن بذر پیاز با کیفیت مطلوب در بیضا برداشت شود.
مویدی اضافه کرد: با تولید پیاز بذری علاوه بر سود اقتصادی مناسب برای کشاورزان شهرستان، بخشی از بذر مورد نیاز پیازکاران استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان و کرمان تامین خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا ادامه داد: اهمیت کشت پیاز بذری، تامین بذر مورد نیاز گلخانه داران، خزانه داران برای تامین نشاء پیاز و کشت مستقیم بذر در مزرعه است.
او اضافه کرد: بذر تولیدی بیشتر از ارقام پیاز سفید و طلایی است.
مویدی بیان کرد: آبیاری به روش تیپ و نواری برای افزایش بهره وری از منابع آبی، ارز آوری و صرفه اقتصادی، بی نیازی در واردات بذر و اشتغالزایی فصلی برای ۷۰۰ نفر از اهالی منطقه از مزایای کشت این محصول است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار داشت: کشت پیاز بذری طی دو سال اخیر در این شهرستان رواج یافته و کشاورزان تمایل خوبی نسبت به کشت این محصول در مزارع خود دارند.

 

برچسب ها: تولید ، بذر پیاز ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار