وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۷ شهر ساحلی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس طراحی شده تا همه استان‌های فاقد ساحل نیز با استان‌های ساحلی هم پیوندی داشته باشند و از اقتصاد دریا بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 09 June 2023

به گزارش تابناک تبریز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی که به صورت همزمان با حضور در شهر جدید سهند انجام  شد، اظهار کرد: تا پایان سال بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده و تحویل مردم خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی سیاست دیگر در نهضت ملی مسکن را شهرک سازی دانست و گفت: ساخت شهرک در ۵۰ نقطه از کشور هدفگذاری شده و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود در این فرایند مشارکت کنند.

طراحی ۲۷ شهر ساحلی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس

وی ادامه داد: ۲۷ شهر ساحلی در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس طراحی شده تا همه استان‌های فاقد ساحل نیز با استان‌های ساحلی هم پیوندی داشته باشند و از اقتصاد دریا بهره‌مند شوند.

بذرپاش گفت: تولید یک میلیون مسکن در سال نیاز کشور است که با قوت برای تحقق این امر تلاش می کنیم و در حوزه کنترل بازار مسکن نیز اقداماتی انجام شده و در حال انجام است.

امسال ۴۰۰ هزار متقاضی زمین برای ساخت خانه ویلایی تحویل می گیرند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به موضوع خودمالکی و تامین زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی و یک طبقه اشاره کرد و گفت: تأکید بر ساخت خانه‌های ویلایی برای زندگی ایرانی‌تر، اسلامی‌تر و سازگار با فرهنگ ملی برای هموطنان است.

وی افزود: ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین برای ساخت خانه ویلایی تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

دستور ساخت مرکز درمانی در شهر سهند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه دستور ساخت مرکز درمانی در شهر سهند را صادر کرد و گفت: با کمک صندوق ملی مسکن هم منابع برای احداث تامین شود و هم زمین مورد نیاز آمده سازی شود.

 وی تاکید کرد: یکی از اصلی ترین نیازها در خدمات روبنایی شهرهای جدید مجموعه درمانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار