وزیر اقتصاد گفت: مصیبت مزمن پروژه‌های نیمه تمام با مولدسازی قابل حل است.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 09 June 2023

به گزارش تابناک تبریز، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های مرند در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: در حاشیه دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی بنده به عنوان نماینده دولت هم با فعالان اقتصادی و هم با مدیران منطقه در شهرستان های مرند و جلفا گفتگوهای بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: برخی از پروژه‌های مهم در سطح استان و بلکه پروژه های ملّی ناظر به منطقه مرند و جلفا است؛ هم موضوع مربوط به آبرسانی از جلفا به مرند و تبریز که جزو پروژه‌های مهمی است که قرارگاه مشغول است و موانعی در حوزه تامین مالی آن وجود داشت و مقرر شد  تا با سرعت بالاتری این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: درباره شبکه آبرسانی کشاورزی که مربوط به دشت قره‌بلاغ بود دیروز از نزدیک بازدیدی صورت گرفته که این اتفاق موجب خشنودی کشاورزان منطقه شده و افزایش میزان برداشت محصولات کشاورزی را در منطقه به دنبال داشته است.

خاندوزی گفت: فعالان حوزه شهرستان مرند مشکلات حوزه مالیاتی و گمرکی خود را مطرح کردند که مقرر شد طی هفته آینده با همکاری اداره کل مالیاتی استان مشکلات مرتفع شود و  هم در حوزه جلفا و منطقه آزاد ارس که یکی از قطب‌های صنعتی شمال غرب کشور هم محسوب می‌شود، مسائل و مشکلات مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با حل این مسائل و برخی از موارد دیگر از جمله  تسهیلات ترجیحی چه در قالب تبصره ۱۸ و چه در قالب بقیه کمک هایی که شبکه بانکی کشور باید انجام دهد، این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و توسعه این بخش های اقتصادی سرعت گیرد.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه اقدامات انجام شده در جهت رشد شاخص تولید هم در شعار امسال و هم سالهاست که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده موثر واقع شود و همچنین شاخص اشتغال که یکی از مهمترین نیازهای منطقه است نیز بهبود یابد.

وی در پاسخ به مطالبات مطرح شده درباره پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد: متاسفانه پروژه‌های ناتمام یکی از مصیبت های مزمنی است که در جای جای کشور مصادیق بسیاری دارد و متاسفانه در دوره وفور درآمدهای نفتی کشور در بخش هایی که گاهی هیچ توجیه اقتصادی نداشتند، پروژه‌هایی کلید خورده که نیمه کار باقی مانده است.

وزیر اقتصاد تصریح‌کرد: ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی میتوانیم کمک کنیم از طریق مولدسازی این پروژه ها به سرانجام برسد اما لزوماً نباید منتظر اعتبارات بمانیم.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار