مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ مانع و فاصله ای برای همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش وجود ندارد و برای تحقق اهداف آموزش وپرورش حمایت همه جانبه خود را اعلام می کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 09 June 2023

له گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امیر رئوف در نشست شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش و صدا و سیما گفت : خوشبختانه طی بیش از یک سال اخیر اقدامات مهم، ارزشمند و تخصصی بسیار خوبی در حوزه روابط عمومی آموزش و پرورش استان را شاهد بوده ایم.
وی با تقدیر از اقدامات و ابتکارات ارزشمند روابط عمومی آموزش وپرورش در تعامل با سایر دستگاهها و رسانه ها گفت : اگر منصفانه قضاوت کنیم در دوره مدیریت جدید ، اداره کل آموزش و پرورش تغییر به سمت بالندگی همراه با یک انسجام مدیریتی در بدنه خود را شاهد بوده که در این زمینه اقدامات در قالب برنامه ریزی مدون بوده است.
رئوف افزود : علیرغم انجام این تلاش ها در آموزش و پرورش استان اما در مجموع حال آموزش و پرورش در سطح کلان خوش نیست و اولین ایراد اساسی همان است که رهبری مبنی بر عدم ثبات مدیریت در این وزارتخانه به آن اشاره کرده است.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد، ضمن امیدواری به ایجاد تحول در آموزش و پرورش پس از انتصاب وزیر جدید ادامه داد : اینکه فقط موفقیت ها را مطرح کنیم و آسیب‌شناسی از مشکلات نداشته باشیم مطمئناً اثربخشی کمتری در عملکرد خواهیم داشت بنابراین لازم است مشکلات آموزش و پرورش به درستی شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام شود.
رئوف افزود : متاسفانه در ادوار مختلف و حتی زمانی که مدعیان فن سالار بر آموزش و پرورش مدیریت می کردند عملاً باعث شدند آموزش و پرورش جایگاه اصلی خود را از دست دهد اما خوشبختانه در این دولت تصمیم بر تغییرات اساسی گرفته شده است که امیدواریم به نتیجه برسد.
وی با اشاره به این نکته که میانگین پایین معدل نمرات در پایه دوازدهم نشان دهنده از دست رفتن جایگاه واقعی مدرسه است ، افزود : مدارس غیر انتفاعی به معنای واقعی خصوصی‌سازی آموزش و تربیت بوده در حالی که این اقدام در واقع سپردن امر مهم تعلیم و تربیت به افکار و نظرات فرد است.
رئوف گفت : یکی از ویژگی های نفوذ ورود خزنده دشمن به مکان‌هایی مانند مدارس است که این مورد به مرور زمان تاثیر خود را به نفع دشمن خواهد گذاشت.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد : فضای مجازی چنان زیست اجتماعی و فرهنگی ما را تحت تأثیر خود قرار داده که موجب بروز آسیب‌های متعدد در سطح جامعه شده است اما آیا ما مهارت استفاده از فضای مجازی را برای دانش آموزان ، معلمان و اولیا مهیا کرده ایم و آیا ما در مقابل برنامه های دشمن برای تاثیر گذاری بر نسل جوان خود برنامه های تدوین شده داریم.
رئوف با اشاره به اهمیت جایگاه نظارت اظهار داشت : انتظار این است که همه دستگاه ها نظارت را جدی بگیرند برای اینکه مشکل اساسی ما در کشور بحث نظارت است و متاسفانه دولت بزرگ است و حوزه نظارت کوچک و اینکه متاسفانه بازخورد گیری از دستورالعمل‌ها نداریم و مشخص نیست تا چه میزان این دستورالعمل ها در یک دستگاه عملیاتی هستند.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این نکته که لازم است حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش داشته باشیم افزود : با صدای بلند اعلام می‌کنم نباید هیچ مانع ، دیوار و فاصله ای برای همکاری صدا و سیما با آموزش و پرورش وجود داشته باشد و حتی تاکید دارم این موضوع همانند یک دستورالعمل اداری مورد توجه قرار گیرد.
رئوف ادامه داد : تاکید می شود ، همه معاونت های صدا و سیما موضوع همکاری با آموزش و پرورش را جدی بگیرند وهمه برنامه های تولیدی پیوست آموزش وپرورش داشته باشند، البته از آموزش و پرورش هم انتظار این است که در خصوص موضوعات مهم و حساس هماهنگی های لازم را داشته باشند و اهمیت موضوع را از قبل تشریح کنند تا صدا و سیما برنامه های متناسب با اهمیت آن تولید و منتشر کند.
وی افزود : همکاری ویژه با آموزش و پرورش نباید اینگونه تلقی شود که محلی برای گزارش کار و عملکرد یک مسئول باشد بلکه باید موضوع ارزش خبری داشته و تولید خبر و برنامه تاکید بر اهمیت یک موضوع داشته باشد.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد گفت: خلق رویدادها با مشارکت معاونت های آموزش و پرورش یکی از مهمترین برنامه هایی است که می تواند باعث یک خروجی مناسب و موثر برای جبهه فرهنگی باشد.
وی ادامه داد : جشن تکلیف هایی که برگزار می شود یا بسیاری از برنامه های خوب آموزش و پرورش متاسفانه به دلیل نداشتن پیوست رسانه‌ای چندان نمودی در سطح جامعه پیدا نمی کنند در حالی که در صورت هدفمند کردن رسانه ای این برنامه ها می تواند جایگاه واقعی عملکرد آموزش و پرورش در سطح جامعه را ارتقا دهد.
رئوف در پایان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان گفت : توصیه می کنم از هم اکنون آموزش و پرورش یک ویژه برنامه اختصاصی برای این سفر داشته باشد به این معنی که بخشی از سفر به آموزش و پرورش اختصاص داده شود چرا که چنین برنامه هایی در این سطح می‌تواند اذهان عمومی را نسبت به آموزش و پرورش تغییر دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز هدف از تشکیل این جلسه را تقدیر و تشکر ویژه از مدیر کل و مجموعه صدا و سیما دانست که در هفته معلم کار بسیار بزرگی انجام دادند و برنامه های خوبی در هفته بزرگداشت مقام معلم ارایه شد.
حسنعلی عزت خواه افزود : در جشن استانی هفته معلم که در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد وقتی ما مدیران سابق و اسبق را دعوت کردیم ، تعدادی از آن ها که حضور پیدا کردند، پیشنهاداتی داشتند که تلاش شده از این مشورت و همفکری آن ها در مسیر پیشرفت امر تعلیم و تربیت استفاده کنیم.
عزتخواه با اشاره به استقبال از گزارشات و ایده های رسانه ها ادامه داد : مشکلات آموزش و پرورش را احصا و اعلام کرده ایم که ای افراد توانا این گوی و این میدان شما نقد و برنامه ارائه دهید و ما را حمایت کنید.
وی افزود : ما معتقدیم رسانه ها هم فکر خوب دارند و هم ارایه خوب که انتظار داریم کمک کنند تا برنامه ها رو به جلو باشند.
عزتخواه در پایان با اشاره به استقبال مجموعه آموزش و پرورش از نقد و برنامه های منصفانه و منطقی گفت : ما شجاعت داریم که در اقیانوس طعمه نهنگ شویم اما در برکه کوچک بازیچه نشویم.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش نیز گفت : این هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی است چرا که معتقدیم در دولت مردمی باید بیشترین ارتباطات بین مردم مسئولان و رسانه ها وجود داشته باشد.
سید ولی موسوی با اشاره به برگزاری این جلسه با حضور مدیر کل و همه معاونت های صدا و سیما افرود : با توجه همکاری ، هماهنگی ها و تعاملات خوب صورت گرفته، ۲۸ برنامه رادیویی و تلویزیونی در هفته معلم اجرا شد که بی سابقه بوده است .
موسوی ادامه داد : همه معاونین آموزش و پروش در صدا وسیما برنامه داشتند و توانستند تا حدود زیادی حوزه عملکردی خود را به صورت مستقیم برای مردم تشریح کنند.
وی با اشاره لزوم تغییر اساسی در حوزه روابط عمومی افزود : جریان سازی و روایت اول برای مدیریت افکار عمومی یکی از اهداف روابط عمومی آموزش و پرورش است که برای تحقق این موضوع یکی از اقدامات، کمک گرفتن از ظرفیت های صدا و سیما با ایجاد زمینه تعامل و همکاری ویژه با این رسانه ملی بوده است.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شعار مهم روابط عمومی آموزش وپرورش را تحول گرایی ،کارآمدی و پاسخگو بودن به جامعه مخاطبان دانست وگفت: تلاش می کنیم در روابط عمومی صدای معلمان ،دانش آموزان و اولیا باشیم واز جهتی انعکاس دهنده خدمات نظام در عرصه تعلیم وتربیت باشیم.
موسوی در پایان گفت : اطلاع رسانی به موقع وهوشمندانه و سرعت در اطلاع رسانی از جمله اقدامات ما در برنامه ریزی های روابط عمومی آموزش و پرورش بوده که تلاش شده برنامه ها و عملکردهای خبری با سرعت و دقت منتشر شود.
در این جلسه معاونین آموزش و پرورش استان گزارشی از عملکرد و برنامه های خویش در راستای پیشبرد اهداف آموزش وپرورش در دولت سیردهم ارائه نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار