امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: «تقوا» عامل تمایز انسان با سایر موجودات و عنصری است که جامعه را در مقابل ناخالصی‌ها محفوظ نگاه می‌دارد لذا باید به جامعه و تمامی جنبه‌ها سرایت کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ 09 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: همه را توصیه به تقوا و دوری از معصیت می‌کنم چرا که درخواست خداوند از همه ما همین یک کلمه یعنی تقوا است و میزان و ارزش واقعی انسان و تفاوت او با سایر موجودات به تقوای او است.

وی افزود: خداوند در قرآن تمام انسان‌ها را فارغ از تفاوت‌های قومی، ملی و جنسیتی خطاب قرار می‌دهد و همه را به تقوا توصیه می‌کند، زیرا تقوا جامعه را سلامت نگاه می‌دارد پس روح و حقیقت یک جامعه باید تقوا باشد.

امام جمعه کرمانشاه مشکلات امروز در تجارت و داد و ستد را به دلیل از دست رفتن تقوا در جامعه دانست و گفت: نظم امور که همان حقیقت امور است در کلام امام علی (ع) مورد اشاره قرار گرفته و فرمودند: نظم امور ما باید روح تقوا داشته باشد و طولانی‌ترین آیه در قرآن کریم هم راجع به نظم امر و تقوا است.

وی خاطرنشان کرد: تقوا یک قلم قرمز است که تمام امتیازات را از بین می‌برد و اصالت در افراد در درستی و سعادت و سلامت آن‌ها یعنی تقوا است، تقوا باید به جامعه و در تمام جنبه‌ها سرایت کند.

آیت‌الله علما تقوا را عامل حفظ جامعه، مدرسه و دانشگاه خواند و تصریح کرد: قیامت، برزخ و دنیای انسان را تقوا تشکیل می‌دهد، تقوا حقیقیت انسان و معجونی است که جانشینی ندارد.

وی با اشاره به کلام امام علی (ع) مبنی بر اینکه تقوا در دنیا و آخرت مهم است، بیان کرد: آخرت زاییده دنیا است اگر در دنیا با تقوا نباشیم در آخرت بهشتی و الهی نخواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه به مهمترین رویداد‌های پیش رو اشاره‌ای داشت و تشریح کرد: بیستم خرداد ماه شهادت آیت‌الله سعیدی از شهدای ارزشمند انقلاب است و روز صنایع دستی و روز ملی فرش را پیش رو داریم که موضوع به‌روزرسانی و صادرات آن توسط مسئولین ذیربط بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: ٢۴ ذی القعده روز حرکت امام رضا (ع) از مدینه به مرو است و ٢٣ خرداد ماه فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی است.

آیت‌الله علما عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در مرقد امام خمینی (ره) فرمودند: آنچه که ما را نگه می‌دارد همان ایمان است، ٢ کلمه ایمان و امید از سوی رهبری فراوان مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) اسلام را به دنیا معرفی کرد، تحول عظیم در عالم اسلام ایجاد و عزت ملی ما را تقویت کرد، فکر و سبک او بسیار اثرگذار بود و امروز ایران اسلامی یکی از کشور‌های مستقل و قدرتمند است.

آیت‌الله علما تاکید کرد: شخصیت امام خمینی (ره) معنویت را در دنیا مطرح کرد، سرمایه او قلم و کاغذ و روش او تکیه بر اسلام ناب محمدی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار