مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: محیط زیست با اجرای طرح گردشگری سد جامیشان سنقر مشروط بر ضوابط زیست محیطی و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری آن منطقه موافقت کند.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 08 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عصر امروز داریوش فرمانی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سنقر با اشاره به طرح محوطه گردشگری سنقر، اظهار کرد: اداره کل راهداری در صورت تبدیل این طرح به مجتمع به لحاظ فنی با آن مشکلی ندارد.

وی افزود: این طرح قابل تبدیل شدن به مجتمع نیست و استاندار کرمانشاه و نماینده سنقر هم بر موضوع عدم قابلیت تبدیل آن تاکید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح محوطه باقی می‌ماند و همانطور که راه دسترسی برای مجتمع امکان پذیر است راه دسترسی برای محوطه هم در نظر گرفته می‌شود.

وی به اجرای طرح گردشگری دیگری در حاشیه سد جایشان اشاره کرد و گفت: مشکل اجرای این طرح از سوی محیط زیست است که در یک نامه موضوع اجرای آن را بدون رستوران و آلاچیق امکان پذیر اعلام کرده و سپس اجرای آن را مشروط به سیستم تصفیه عنوان کرده است.

فرمانی خاطرنشان کرد: در حاشیه سد جامیشان سه طرح گردشگری دیگر در موازات با این طرح وجود دارد که سازمان محیط زیست با آن سه طرح موافقت کرده و اکنون به مرحله اجرا رسیده و بخشی هم پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: همانطور که با آن سه طرح با توجه به ظرفیت گردشگری سد جامیشان موافقت شده با این طرح هم مشروط به ضوابط محیط زیست موافقت صورت گیرد.

وی در پایان از هزینه یکصد میلیونی به منظور بررسی مطالعاتی این طرح از سوی مشاور اشاره کرد و گفت: مشاور طرح را فاقد مشکل زیست محیطی و منابع طبیعی عنوان کرده و اکنون مقررات محیط زیست در این زمینه تغییر کرده است.

فرمانی عنوان کرد: این موضوع که محیط زیست درگیر ضوابطی است و اجرای طرح را دچار مشکل می‌داند، فرصت سرمایه‌گذاری را از ما سلب می‌کند.

بررسی طرح محوطه گردشگری جامیشان در ستاد تسهیل استان کرمانشاه

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در پایان بر تشکیل جلسه‌ای بین محیط زیست و میراث فرهنگی در این زمینه تاکید کرد.

وی گفت: در این جلسه نظرات ٢ دستگاه به یکدیگر نزدیک شده و ظرف یک هفته در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه مطرح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار