رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: صدور پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های مرغداری و دامداری فاقد مجوز شهرستان سنقر و کلیایی با احراز شرایطی امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 08 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عصر امروز علی چاله چاله در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سنقر اظهار کرد: ۶٠ واحد مرغداری در این شهرستان وجود دارد که ١۵ واحد فعال است و مابقی تخریب و یا غیرفعال شده است.

وی افزود: ۶۴ واحد دامداری هم وجود دارد که ۴۴ واحد فعال و دیگر واحد‌ها تخریب شده و یا فاقد فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این واحد‌ها ٢ مشکل عمده دارند، نخست اینکه عمدتا به شکل سنتی اداره می‌شوند که اگر بخواهند پروانه بهره‌برداری بگیرند باید مجوز بهداشتی را هم از نظام دامپزشکی اخذ کنند.

وی مشکل دیگر این واحد‌ها را مرتبط با آب دانست و خاطرنشان کرد: آب این واحد‌ها به شکل سیار یا موقتی و غیرمجاز و به طرق مختلف تامین شده و فعالند، اما فاقد مجوز هستند.

وی گفت: اگر مشکل آب این واحد‌ها حل شود و فعالیت‌های بهداشتی آن‌ها قابل انتقال به چارچوب‌های معین شده از سوی نظام دامپزشکی باشد برای این واحد‌ها پروانه بهره‌برداری صادر می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: نیاز به آب برای ١۵ واحد مرغداری و ۴۴ واحد دامداری در مجموع ١٠ لیتر در ثانیه است.

وی گفت: از مجموع این واحد‌ها آن‌ها که قابلیت تشکیل مجتمع به صورت واحد دارند و از طریق نظام دامپزشکی هم موفق به اخذ پروانه شوند در قالب مجتمع آب در اختیارشان قرار می‌گیرد.

چاله چاله تاکید کرد: تعدادی از واحد‌ها که مجتمع نیستند و امکان تامین آب برای آن‌ها وجود ندارد باید پروانه‌شان ابطال و مجوز آب آن‌ها حذف شود تا جایگزین صورت گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار