ازدواج مهم‌ترین اتفاق زندگی بوده که باید با انتخاب زوج مناسب انجام شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 09 June 2023

 به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، حجت الاسلام سلطانی در این رابطه گفت: یکی از موانع ازدواج به هنگام، به وجود آمدن حس عدم تمایل به ازدواج است که فرد نمی‌خواهد تشکیل زندگی مشترک دهد و قطعا پیامد‌های جسمی و روحی برای او خواهد داشت و عمدتا امید به زندگی کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: عدم تمایل به ازدواج علت‌های بسیاری دارد که می‌توان به ترس از ازدواج، به کمال نرسیدن خود، نداشتن اعتماد به نفس، وابستگی شدید به خانواده، گذشته ناموفق، نداشتن پشتیبان و ... اشاره کرد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: عمده‌ترین مشکل در عدم تمایل به ازدواج در این دوره، مشکلات مالی و اقتصادی است که گریبان گیر جوانان شده و حل آن نیازمند حمایت‌های مسئولین و خانواده‌ها و همچنین پایین آوردن سطح توقعات در طرفین و خانواده‌هایشان است.

وقتی ازدواج به تأخیر بیفتد، در درجه اول گسترش خلأ‌های عاطفی رخ می‌دهد. وقتی خلأ‌ها، بروز کند به دنبال آن مشکلاتی، چون افسردگی، ناامیدی، اضطراب، خشونت و پرخاشگری را به دنبال خواهد داشت.

در چنین شرایطی به نظر لازم می‌آید با فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی و از سوی دیگر با فرهنگ‌سازی و تشویق جوانان به ازدواج، از تمایل آنان به عدم ازدواج یا داشتن روابطی مانند ازدواج سفید کاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار