احمد رمضانپور نرگسی را از شهرداری رشت می شناسم . از روزهای جدال نفس گیر دو اصلاح طلب در برابر هم در رقابتهای مجلس ششم .جایی که در برابر بهترین دوست سیاسی این روزهای خودش (آنگونه که در گفتگو می گوید ) زودتر به خط پایان می رسد تا جز معدود نمایندگان گیلان باشد که پرچم اصلاح طلبان را در مجلس ششم بالاببرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 13 October 2015
تابناک گیلان: در خرداد ۸۴  هنگامی که مردی دشنه ای را در روزنامه پیچیده به سمت تریبون سخنران جبهه مدافعان آزادی که ستاد ائتلاف روشنفکران و دانشجویان مخالف احمدی نژاد بود حمله می برد ، سخنران مراسم نه تنها نمی هراسد بلکه بی محابا به سخنان قاطع و پرحرارت خود ادامه می دهد و همگان را به آرامش دعوت می کند . او با فریادی از حضار می خواهد پاسخ این خشونتها را پای صندوق رای بدهند .

احمد رمضانپور نرگسی را از شهرداری  رشت می شناسم . از روزهای جدال نفس گیر دو اصلاح طلب در برابر هم در رقابتهای مجلس ششم .جایی که در برابر بهترین دوست سیاسی این روزهای خودش (آنگونه که در گفتگو می گوید )  زودتر به خط پایان می رسد تا جز معدود نمایندگان گیلان باشد که پرچم اصلاح طلبان را در مجلس ششم بالاببرد.

او را از سخنرانیهای مهمش می شناسم . از روزهای پرشور ۷۶ ، روزهایی که او ، برادرش و الیاس حضرتی در مسیر مردم همراه شدند تا نام سید را در صندوقهای بهت زده جاری کنند . روزهایی که مجلس و دولت و هر نهاد دولتی تنها نطقهای مرد نوری را تکرار می کردند.

گر چه این روزهاست از کسوت و صندلی و پست دور مانده است اما همچنان پرستیژ یک سیاستمدار را حفظ کرده است و گاهی بیش از نمایندگان مجلس این دوران سخن می راند و از اظهار نظر کارشناسی درباره مسائل روز نمی گریزد، در همایشها و تجمعات فصلی و مناسبتی حضور فعال دارد و نقش خود را همچنان به عنوان لیدر یک جریان در استان حفظ کرده است .

با وسواس عجیبی خط به خط مصاحبه اش را از بر است و با دقت بررسی می کند تا کلمه ای بالا و پایین نشود و منظورش دگرگونه تعبیر نشود.

دکتر احمد رمضانپور نرگسی ، همان حاج احمد آن روزهاست ، با همان شور و حرارت و هیجان …با طمأنینه و متانتی در خور یک سیاستمدار اصلاح طلب….

گفتگوی مفصل خبرآزاد با او را با هم مرور می کنیم :

خبرآزاد : عملکرد دولت دکتر روجانی را  در بخش های مختلف اعم از اقتصادی،سیاسی و …  چگونه ارزیابی می کنید ؟

اجازه بدهید عملکرد دولت تدبیر و امید را در سه بخش مختلف بررسی و تحلیل کنیم و در این بررسی سعی می کنیم شرایط را با دولت قبلی مقایسه کنیم : در بخش سیاست داخلی باید عرض کنم که در دولت احمدی نژاد بسیاری از نیروهای مبارز زندانی شدند ولی در دوران روحانی برای کسی پرونده سازی نمی شود اگر هم کسی احضار شود به دلیل پرونده سازی در دوران احمدی نژاد است.دو تن از معاونین به نام احمدی نژاد به جرم فساد در زندانند که این در تاریخ ایران سابقه ندارد.در دولت قبلی رسانه ها تعطیل شدند،احزاب از بین رفتند، مردم خس و خاشاک نامیده شدند،مبارزان انقلابی خانه نشین شدند یا به زندان افتادند و یک فضای امنیتی به وجود آمد.

در حوزه سیاست خارجی ، چالش سیاست خارجی در دوره اصلاحات سیاست تنش زدایی بود اما در دوران آقای احمدی نژاد قهر جهانی اتفاق افتاده بود و اعتمادی نبود.

آقای روحانی با بحث هسته ای وارد شد دولت ۲۳ ماه برایش وقت گذاشت و یک پیروزی دیپلماسی به دست آورد که می شود آن را پیروزی دیپلماسی بر جنگ و خشونت قلمداد کرد که با این پیروزی بحث احتمال وقوع جنگ از بین رفت.
مهمترین دستاورد دولت از بین رفتن قهر جهانی بود و برقراری ارتباط با دنیا است که سبب مذاکره هیئت های اقتصادی مختلف شدند که این دستاورد خوبی در بخش اقتصادی است.
دولت تدبیر در مسایل سیاسی خارجی دستاورد موفقی داشته است و قهر جهانی از بین رفته و شاهد حضور فاتحانه آقای روحانی سازمان ملل خواهیم بود.دیگر کشورها نیز نظرات ایران را در تصویرسازی و تصمیم گیری هایشان دخالت می دهند و یک ارتباط سالم و خوبی برقرار کردند و تابوی مذاکره با آمریکا در بحث هسته ای در دولت تدبیر و امید شکست.

بدین ترتیب شاهد گشایش در بخش اقتصادی میز خواهیم بود . بد نیست بدانید میزان سرمایه گذاری خارجی از ابتدای انقلاب اسلامی تا دولت اصلاحات۵۰۰ میلیون دلار بوده است و در دولت اصلاحات تنها در حوزه نفتی عسلویه و پارس جنوبی حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفت که عدد قابل توجهی است. در دولت احمدی نژاد این عدد به صفر رسید !۴۰۰۰۰ نفر نیروی ماهر ، نیمه ماهر و غیر ماهری که در این بخش شاغل شده بودند در زمان دولت احمدی نژاد به تعداد ۵۰۰۰ نفر کاهش یافت و سرمایه گذاران از ادامه سرمایه گذاری صرفنظر کردند.
درآمد در دوران آقای احمدی نژاد بالا بود ولی ثبات اقتصادی نبود،حجم نقدینگی بالا بود،تورم بسیار بالا بود اما وضعیت معیشت مردم شکل بدی داشت و رکود اقتصادی بر جامعه حاکم بود. در بخش مسکن،اشتغال،تولید کشور فلج شده بود.
آقای روحانی خوشبختانه بحث اقتصادی را تثبیت کرده و خرد جمعی و عقلانیت را در تصمیم گیری به خرج داده است ارتباط با دنیا برقرار کردند،عسلویه و پارس جنوبی دوباره جان گرفت.در بخش اقتصادی آقای روحانی علی رغم موانع و تنگناها توفیقات داشته است.

خبرآزاد : به نظر شما انتظارات اصلاح طلبان از دولت برآورده شده است؟

هر چند خروجی انتخابات ۹۲ متعلق به جریان اصلاح طلبی است اما از آقای روحانی هیچ وقت توقع کار اصلاح طلبانه نداشتیم.

روحانی در سطح دولت به بخشی از خواسته های اصلاح طلبان عمل کرده است اما در لایه های بعدی و خصوصا در اکثر استانها اینگونه نشد.

خبرازاد : جایگاه شایسته سالاری را در دولت تدبیر چگونه می بینید ؟
چون کشور فاقد احزاب است هر شخصی بیاید اوضاع همین گونه است.هر کسی که روی کار بیاید آدم هایی را می آورد که می شناسد.امکان دارد افراد بهتر و قدرتمندتر وجود داشته باشد.
زمانی از فردی به عنوان شخصی که با استعداد است استفاده می شود زمانی هم کسی خط خوان است که این فرد خطرناک است و در دولت آقای احمدی نژاد ما شاهد چنین افرادی بودیم.اما در دولت روحانی اتفاقات و انتصابات بهتری رخ داده است.هر چند معتقدم در بسیاری از پستها افراد کارآمدتری برای گزینش وجود داشتند اما اصل را بر این می گذاریم که این افراد از چشم آقای روحانی دور مانده اند وگرنه قطعا برگزیده می شدند.

 

خبرآزاد : آیا اصلاح طلبان و دولت در انتخابات مجلس به یک لیست واحد می رسند؟

 

دولت در انتخابات باید بی طرف باشد که در دولت احمدی نژاد ضررهای دخالت کردنش را در بخش داخل و خارج دیدیم.
خبرازاد : ممکن است بخش دولتی  جریان اعتدال در انتخابات آتی از اصلاح طلبان عبور کند، تحلیل شما در رابطه با اینکه چقدر احتمال دارد روحانی در چنین شرایطی سکوت کند و یا اینکه به صحنه بیاید چیست؟

 

روحانی مواضع شفافی دارد و خوب می داند که دلت ایشان با رأی اصلاح طلبان شکل گرفته است و من در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی چهارسال با آقای روحانی همکار بودم و اتفاقا شش ماه در کنار هم می نشستیم و با شاختی که از ایشان دارم ناسپاسی در روحیات ایشان نیست و البته ایشان شخصی صددرصد قانونگرا هستند از منظر دیگر اجازه بدهید باز هم مقایسه کنیم : در دولت احمدی نژاد حتی یکبار هم قانون بودجه سالیانه به موقع ارائه نشد ولی در این دو سال گذشته از عمر دولت روحانی بودجه به موقع ارائه شده و این نشان دهنده این است که روحانی قانون گراست و به دلیل همین قانون گرایی از خطوط قرمز عبور نمی کند.

خبرآزاد : شانس اصلاح طلبان در انتخابات مجلس چگونه است؟
اگر فضای انتخابات رقابتی و سالم باشد شک نکنید که اصلاح طلبان پیروزند.ما هشت سال بدترین شرایط را تحمل کردیم اکتون باید اصلاح طلبان از این فرصت استفاده کنند و وحدتشان را به نمایش بگذارند.
خبرآزاد : تصمیم گیری نهایی لیست اصلاح طلبان در گیلان با شورای مشورتی خواهد بود؟این روال تا آخر رعایت می شود؟فکر می کنید تأثیرگذاری تهران بر لیست تا چه حد خواهد بود؟
با حسین مرعشی و دکتر عارف و موسوی لاری  دیدار داشتیم چون مشکلاتی در دوره های قبل داشتیم در امر انتخابات در بستن لیست با دوستان توافق کردیم که گیلان تحت تأثیر تهران قرار نمی گیرد و خودمان لیست می بندیم خوشبختانه آن ها گفتند حوزه انتخاباتی هر تصمیمی بگیرد عمل می کنیم.البته شورای مشورتی هویت قانونی ندارد و قطعا ما از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که قانونی است و مجوز دارد استفاده می کنیم.اکنون با تشکیل شورای عالی استانها چهره های اصلاح طلبی که در شورای مشورتی حضور پیدا کرده اند با استفاده از جایگاه قانونی شورای هاهنگی جبهه اصلاحات یک جبهه واحد تشکیل داده و درباره کاندیداها تصمیم می گیرند . البته قطعا این تصمیم گیری در پایان تایید صلاحیتها خواهد بود تا خللی در لیستها ایجاد نشود.
خبرآزاد:اخیرا یکی از فعالان اصولگرا مصاحبه ای کردند راجع به سفر رییس ستاد دکتر عارف و گفتند بر خلاف نظرات دکتر عارف اصلاح طلبان شانسی برای پیروزی ندارند و توصیه کردند که بهتر است به استان گیلان امیدی نداشته باشند نظر شما چیست؟
آن فعال سیاسی اگر این را نگوید که فعال سیاسی نمی شود باید این را بگوید ما ایرادی نمی گیریم!
خبرآزاد : آقای کربلایی اتهامی زدند و گفتند هزینه سفر دکتر عارف را دولت تأمین کرده ، پرسیدند آیا حاضرید شورای هماهنگی اصلاح طلبان هزینه سفر را بپردازد؟
آقای کربلایی اگر این حرف را نزد که کربلایی نیست.حرف نادرستی است از این حرف ها او زیاد می گوید به نظر من جای پرسش ندارد افکار عمومی می داند.
خبرآزاد : اخیرا یکی از وزیران دولت دهم گفته است در جلسه ای که با حضور رییس دولت پیشین بوده احمدی نژاد مدعی شده است که برای انتخابات ریاست جمهوری خود را آماده می کند و حتما حضور پیدا می کند؟
از آمدن آقای احمدی نژاد استقبال می کنیم چون نمی خواهیم مانند جریان احمدی نژاد همه چیز را برای خودمان مصادره کنیم و دیگران را فتنه گر بخوانیم و دیگران را برانداز کنیم اصول اصلاح طلبی این نیست.اگر احمدی نژاد طبق قانون وارد صحنه شود و مردم بدون پخش سیب زمینی و پول و سهام عدالت و فشار و… به او یک رأی سالم دهند ما هم وظیفه حمایت از رأی مردم را داریم و خوشحال می شویم.
خبرآزاد : نزدیک ترین سیاست مدار از نظر شما در استان گیلان بعد از رمضانپور؟
دکتر فیاض زاهد

 

خبرآزاد : آخرین فیلمی که دیدید؟
خندوانه
خبرآزاد : با توجه به سابقه شهرداریتان به عملکرد ثابت قدم چه نمره ای می دهید؟
نمره الف
خبرآزاد : آخرین کتاب که خواندید؟
جستارهایی درباره تئوری در ایران  و آینده  پژوهشی و انرژی
خبرآزاد : تفریح شما در ساعات فراغت؟
پیاده روی در پارک ملت
خبرآزاد : سید محمد خاتمی؟
بزرگ مرد اصلاحات
خبرآزاد : سید حسن خمینی؟
خلف به حق امام خمینی
خبرآزاد : اکبر هاشمی رفسنجانی؟
مرد سیاست مدار صبور
خبرآزاد : اسحاق جهانگیری؟
مجری افتتاح پروژه ها
خبرآزاد : آمریکا؟
سلطه جهانی و فرود سرمایه و مغزها
خبرآزاد : حصر؟
نامیمون
خبرآزاد : محمد باقر نوبخت؟
سیاست مدار محافظه کار
خبرآزاد : اسفندیار رحیم مشایی؟
دوست بحران های احمدی نژاد
خبرآزاد : نجفی ؟

استاندار گیلان و دوستی مهربان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار