سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد؛
سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: دوره آموزشی «آسو پارک» در فصل تابستان برای رده‌های سنی کودک و نوجوان و به منظور استعدادیابی آن‌ها در کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 07 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی سی سال عملکرد معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، ورود این سازمان به عرصه‌های مغفول بوده تا نیاز جامعه را مرتفع کنیم.

وی افزود: سازمان جهاد دانشگاهی دارای سه مرکز آموزشی در استان کرمانشاه است که شامل مرکز شماره یک در سازمان جهاد دانشگاهی، مرکز شماره ٢ در شهرک آبادانی مسکن و مرکز شماره سه در خیابان شورا است.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: ظرفیت جهاد دانشگاهی در این سه شعبه ۴٨ هزار نفر آموزش در طول یک سال است و فارغ‌التحصیلان و دانشجویان، غیردانشگاهیان فاقد مهارت، گروه‌های مهم و مورد توجه سازمان در زمینه آموزش هستند.

وی گفت: ٩ دپارتمان در عرصه تخصصی و پیشرفته تعریف کردیم که در ٣٢ حوزه کاری به ارتقا سطح آموزش فراگیران کمک می‌کند، از مجموع ٣٢ حوزه کاری ١٠ حوزه در حال اجرا است.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: چند ظرفیت اساسی در رشته «مهندسی شبکه» داریم، نخست اینکه اولین حوزه آموزشی تخصصی شبکه در غرب کشور داریم و دارای مجهزترین کارگاه در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ١۵٣ و امسال ٢١۵ مدرس در حوزه آموزش با ما همکاری می‌کنند که عموما دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و مجموع فراگیران سال گذشته مراکز جهاد دانشگاهی کرمانشاه ٣١ هزار و ٢۴٨ نفر بوده است.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اهمیت مساله بیکاری در کرمانشاه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی در این زمینه، تشریح کرد: آموزش چهار رشته مشاغل خانگی را آغاز کردیم که به مساله رفع بیکاری در کرمانشاه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره‌های عمومی شاخص این سازمان شامل آموزش زبان‌های خارجی (انگلیسی، فرانسه و آلمانی) است، عنوان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی (زبان خارجی) جزو سه مرکز برتر کشور هستیم.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه بیان کرد: آموزش‌های ما باید ارزش آفرین باشد تا به شکل واقعی به حل مشکلات کرمانشاه کمک کند در همین راستا به ارائه مهارت‌های «نرم» ورود کردیم.

این مسئول افزود: بسته‌های آموزشی مهارت نرم را تعریف و برای فراگیران کامپیوتر ٧ مهارت تحت عنوان ICDL طراحی کردیم، این بسته‌ها بر روی مدیریت کار‌ها متمرکز است.

وی گفت: تخفیفات ویژه‌ای هم برای ایثارگران، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، خانواده دانشگاهیان، فرهنگیان، نفرات اول تا سوم المپیادها، کنکور و اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است.

به گفته عبدالمالکی فراگیری دوره‌های آموزشی در سازمان جهاد دانشگاهی شرایط سنی ندارد و تمامی متقاضیان می‌توانند به منظور کسب آموزش به این مرکز مراجعه کنند و در حال حاضر یکصد و ١۵ دوره آموزشی در مراکز جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: اقدام مهم و برنامه‌ای که به تازگی از سوی جهاد دانشگاهی برای فصل تابستان و دو رده سنی ۶ تا ١٢ سال و ١٢ تا ١٨ سال تعریف شده دوره «آسو پارک» است.

سرپرست معاونت جهاد دانشگاهی کرمانشاه این طرح را درگاهی برای ایجاد پارک علمی کودک در کرمانشاه دانست و گفت: آموزش‌ها در قالب این طرح در دو ترم و با اهدافی از قبیل تقویت مهارت شناختی و غیرشناختی، تقویت هوش‌های هشت‌گانه و مهارت‌های آموزشی و هیجانی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره طی گذراندن ترم اولِ آموزش استعدادیابی می‌شوند و در ترم دوم زمینه‌های شغلی موجود برای این کودکان و نوجوانان را تشریح می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار