انجام اولین پرواز ساری به قزاقستان

کد خبر: ۱۱۰۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 06 June 2023

با راه اندازی خط پروازی جدید در مسیر ساری-اکتائو (قزاقستان) نخستین هواپیما به مقصد این کشور امروز سه‌شنبه از فرودگاه بین المللی ساری پرواز کرد تا دیگر خط پروازی خارجی این فرودگاه فقط به یک یا ۲ کشور خلاصه نشود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، فرودگاه شهدای ساری یکی از سه فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی این استان است که از سال ۱۳۷۲ فعالیتش را آغاز کرده است.

متوسط انجام پرواز سالانه در فرودگاه ساری چهار هزار و ۳۰۰ سورتی است که در حال حاضر با در اختیار داشتن میانگین ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است.

در این فرودگاه هفتگی ۷۰ تا ۹۵ سورتی پرواز در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان انجام می شود و تاکنون خط پرواز خارجی این فرودگاه به عربستان و عتبات عالیات خلاصه می شد.

مدیرکل فرودگاه های مازندران از راه اندازی خطوط پروازی جدید خارجی در این فرودگاه خبرداد و گفت: در راستای توسعه گردشگری و حسب رویکرد دولت مردمی، خط پروازی در مسیر ساری-اکتائو (قزاقستان) برقرار شد.

سعدالله وطن خواه افزود: در همین پیوند امروز سه شنبه نخستین هواپیما این مسیر صبح امروز از فرودگاه ساری به مقصد اکتائو پرواز کرد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار