نماینده ولی‌فقیه دراستان کرمانشاه گفت: مسؤولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 06 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در مراسم اختتامیه دوره‌های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی تربیت کودک و نوجوان)که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، از تربیت به عنوان اساس اسلام یاد شد.

وی گفت: کلیات اسلام به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه‌های فراوان دارد و روایات متعددی از حضرات معصومین (ع) پیرامون تربیت وجود دارد که یقینا در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج، ادامه داد: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده و در سوره مبارکه حمد «رب العالمین» وجود دارد.

وی اذعان داشت: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی‌بدیل انقلاب را رقم بزند، و تمام شاگردان و شیفتگان امام راحل عاشق تربیت امام راحل بودند. 

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: کلیات تربیت را اسلام، قرآن و حضرات معصومین (ع) برای ما بیان فرموده و تشریح کردند، لذا هر چه در امتداد تربیت گفته می‌شود دنبال همان تربیت اسلام است که به حسب زمان جزئیات آن فرق کرده است.

آیت‌الله علما افزود: فطرت پاک الهی ما که براساس دستورات اسلام است و خداوند کلیات را از طریق قرآن و ادیان آسمانی بیان فرموده و لذا گاهی انسان در مسیر زندگی دچار اشتباه می‌شود، اما اصل و هدف همان تربیت آسمانی است.

وی با یادآری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است، گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی‌توان عوض کرد و اصل همان است که اسلام فرموده زیرا اصل اسلام تربیت انسان بر مدار آموزه‌های الهی است. لذا ما باید تکلیفمان را انجام دهیم خداوند خود سامان خواهد بخشید و مهمترین بخش‌های زندگی مدیریتی ما باید ادای وظیفه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری  بیست و چهار مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید بر این اصل استوار همه ما پایبند باشیم و بتوانیم با این توصیه‌های ارزشمند و پاک اسلام را معرفی کنیم، زیرا سرمایه بزرگ و بی‌بدیل همه ما اسلام است که هیچ دین و مذهبی ندارد، لذا مسؤولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کنند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار