رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار بیمار خارجی بخصوص از اقلیم کردستان در سال برای انجام عمل‌های سرپایی و چشم به بیمارستان‌های استان کرمانشاه مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 06 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «قباد محمدی» افزود: کرمانشاه یکی از شهرهای هدف توریست درمانی بخصوص برای بیماران سرپایی اقلیم کردستان عراق است.

وی اضافه کرد: بیشتر بیمارانی که برای جراحی به کرمانشاه می آیند مربوط به جراحی چشم است. اما بیشتر عمل‌های سنگین در تهران و مشهد به دلیل وجود پرواز مستقیم از عراق انجام می‌شود و بیماران عراقی به دلیل نبود وسیله نقلیه‌ مناسب تهران و مشهد را به کرمانشاه ترجیح می‌دهند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیشترین دانشجوی خارجی بین دانشگاه‌های غرب کشور را داراست، گفت: این دانشگاه تبادلات علمی گسترده‌ای با دانشگاه‌های مطرح اروپایی و کشورمان دارد و طرح‌های مشترک تحقیقاتی زیادی با آنها در حال انجام است.

وی افزود: هم‌اکنون دانشجویان زیادی از کشور پاکستان و اقلیم کردستان عراق مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستند و در جلسه‌ای که با سرکنسولگری عراق داشتیم تلاش کردیم زمینه افزودن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به لیست دانشگاه‌های قابل قبول برای دولت عراق وارد کنیم تا بتوانیم دانشجویان عرب این کشور را نیز پذیرش کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین اعلام کرد: در اسفندماه سال ۱۴۰۱ پروژه ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفری دانشگاه با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد که اگر بتوانیم این خوابگاه را تا سال آینده تکمیل کنیم خیلی از مشکلات کمبود خوابگاه ما رفع خواهد شد.

وی در ادامه از راه اندازی با بیان اینکه پرسنل و تجهیزات مورد نیاز مرکز جراحی قلب کرمانشاه تهیه شده گفت: پیگیریم که این مرکز تا تابستان ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

محمدی، همچنین از افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی روانسر در تیر ماه امسال خبر داد و افزود: ساخت این بیمارستان آرزوی چندین ساله مردم این شهرستان بود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در زمینه ریشه کنی مالاریا، سرخک، سرخجه و فلج اطفال واکسن‌های سه گانه موفق بوده است، گفت: هنوز در کشورهای همسایه این بیماری‌ها جان افراد را می‌گیرد. در کنار این موفقیت‌ها افزیش مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی دیابت و سرطان‌ها هستند که در پیشگیری در این زمینه موفق نبودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: همانطور که همه افراد جامعه را زیرپوشش واکسن قرار می‌دهیم باید به طور دوره‌ای همه افراد را از نظر دیابت، فشار خون و سایر مسایل دیگر بررسی کنیم. نسبت به کشورهای اروپایی در شناسایی بیماران سرطانی ضعیفیم و بیشتر سرطان‌ها را در مراحل آخر شناسایی می‌کنیم.

وی یکی از راه های رفع این مشکل را اجرای طرح پزشک خانواده دانست و گفت: برنامه اصلی وزارت بهداشت اجرای طرح پزشک خانواده شهری است که دولت و مجلس برای آن ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده اند.

محمدی اضافه کرد: در این طرح که از کنگاور آغاز شده تا آخر سال کل استان زیرپوشش قرار حواهند گرفت و به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت وجود خواهد داشت و هر ۲ مراقب سلامت زیرنظر یک پزشک کار خواهند کرد که وظیفه آنها کنترل سلامت و آموزش افراد تحت نظر خود در زمینه‌های ورزش، غذایی، استرس، غربالگری فشار خون، دیابت و سرطان است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار