کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی سورمق: پیش بینی می‌شود باغداران این منطقه بیش از ۳۲ هزار تن زردآلو برداشت و روانه بازار مصرف کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 05 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی سورمق گفت: محصول گواهی شده، محصولی است که بدون سموم، نیترات و فلزات سنگین باشد.

محمودی افزود: مرکز جهاد کشاورزی سورمق، به عنوان اولین مرکز موفق شده است محصول زردآلوی گواهی شده را تولید و روانه بازار مصرف کند.

مدیر جهاد کشاورزی آباده نیز گفت: شهرستان آباده دارای ۹۲۰ هکتار باغ زردآلو است که متوسط برداشت زردآلو در هر هکتار ۳۵ تن است و با توجه به این که امسال سرمازدگی در درختان زردآلو وجود نداشته، پیش بینی می‌شود باغداران این منطقه بیش از ۳۲ هزار تن زردآلو برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

امینی تصریح کرد: باغداران این شهرستان تا اواسط تیر مشغول برداشت زردآلو از باغ های خود هستند و این محصول کام مردم استان‌های مازندران، تهران، گیلان و اصفهان را شیرین خواهد کرد.

شریف مسوول تعاون روستایی شهرستان آباده همچنین از خرید تضمینی محصولات کشاورزی باغداران و کشاورزان شهرستان آباده خبر داد و افزود: شرکت‌های تعاونی کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی مورد حمایت قرار می گیرند که به صورت محلی اداره می‌شوند و مردم در آن مشارکت خواهند داشت و با حمایت‌های صورت گرفته می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های فروش تا بازار را کاهش دهد.

برچسب ها: برداشت ، زردآلو ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار