رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از موفق‌ترین انقلاب‌ها در طول تاریخ است.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 04 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز در مسجد جامع کرمانشاه در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر یک انقلاب پنج مرحله را به سلامت طی کند، انقلاب موفقی است و انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب‌های توحیدی گذشته و معاصر یکی از موفق‌ترین‌ها است.

وی افزود: مرحله نخست انقلاب «بسترسازی» است که امام خمینی (ره) از سال ۴٢ بسترسازی برای انقلاب اسلامی را آغاز کرد، ابتدا جذب خواص و آرام آرام عموم مردم به این اندیشه پیوستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: مرحله دوم «پیروزی» یعنی ایجاد شرایط برای براندازی نظام جاهلی حاکم و جایگزینی نظام توحیدی است، برای تحقق نظام توحیدی شرط اول و اصلی وجود رهبر و شرط دوم مردم هستند که انقلاب اسلامی حائز این شرایط بود.

وی گفت: مرحله سوم استقرار است یعنی باید اهداف، سازمان و ساختار نظام شکل بگیرد، انقلاب امام خمینی (ره) هم مستقر شد و بعد از آن امام (ره) با کمک مردم توانست یک جنگ هشت ساله را به اتمام برساند.

حجت‌الاسلام سعیدی تشریح کرد: مردم کرمانشاه در دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشته و این منطقه نقطه اوج تقابل با رژیم بعث بود و مردم با تلاش و همراهی جنگ را به پایان رساندند، شورای نگهبان، قانون اساسی و مجلس خبرگان شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مرحله بعدی انقلاب فراهم آوردن شرایط برای ارتقا رهبری به رهبری دوم است، از نقاط برجسته ملت ایران این است که امام (ره) شب ١۴ خرداد ۶٨ رحلت فرمودند و بعد از ظهر ١۴ خرداد مجلس خبرگان جانشین رهبری را معرفی کرد، مردم ما با هوشمندی و حماسه آفرینی اعلام کردند که اطاعت از مقام معظم رهبری اطاعت از امام خمینی (ره) است.

وی اضافه کرد: مرحله پنجم انقلاب «استمرار» است و تنها انقلابی که چهار مرحله را طی کرد و وارد مرحله استمرار شد انقلاب اسلامی است، طی ٣٣ سال گذشته در این مرحله قرار گرفتیم که باید با ظهور امام زمان (عج) همراه شود.

حجت‌الاسلام سعیدی تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و خواص باید در این زمینه قلم فرسایی کنند بنابراین استمرار ادامه داشته و ما در این زمینه تکلیف داریم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار