رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تفسیر ناصحیح یک رسانه از حادثه سرقت سرب‌های دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) را منجر به تشویش اذهان عمومی اعلام کرد و گفت: این حادثه جنایت در حق بیماران سرطانی بود.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ 04 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، قباد محمدی ظهر امروز در نشستی که در سالن جلسات ریاست دانشگاه و در تشریح جزئیات سرقت سرب دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: ماجرای سرقت سرب دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) بحران علمی نبود بلکه به یک بحران رسانه‌ای تبدیل شد.

وی افزود: استفاده ناصحیح از لفظ «چرنوبیل» و مقایسه آن با این قضیه از سوی یک رسانه منجر به تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در مردم و همکاران ما شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس بررسی و آزمایشاتی که توسط اساتید دانشگاه انجام شد، نشت اشعه این دستگاه به طبقه بالا در بدترین حالت از دوز موجود در طبیعت کمتر است.

محمدی با بیان اینکه آسیب رسیدن به افرادی که در معرض این اشعه قرار گرفتند در حد احتمال است، خاطرنشان کرد: این آسیب احتمالی بوده و قابل بررسی و ارزیابی علمی نیست، مدت زمان نشت اشعه هم در بدترین حالت حدود یک ماه بوده است.

وی اضافه کرد: دستگاه در حال حاضر به سلامت در حال فعالیت است و خطری ایجاد نمی‌کند، اما این اتفاق جنایت در حق بیماران سرطانی بود چرا که به مدت سه هفته دستگاه خاموش و روند درمان این بیماران به تعویق افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در جریان حادثه فعلا ٢ نفر دستگیر شدند و با دستور استاندار و دستگاه‌های امنیتی عملیات یافتن سرب‌های سرقت شده در حال اجرا است.

محمدی بیان کرد: تاکنون چهار هزار سرب خریداری شده و به مرور تحویل می‌شود که یک هزار و ۴٠٠ سرب چیده شده و نشت اشعه به طور مداوم بررسی می‌شود تا زمانی که نشت اشعه به صفر برسد چینش سرب ادامه خواهد داشت. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار