مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ضرورت تغییر فرهنگ اشتغال از آموزش و پرورش گفت: اگر امروز در حوزه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی دانش آموزان هم افزایی و تعامل بین بخشی خوبی نباشد یقینا دانش‌آموز بعد از اخذ دیپلم نیاز به آموزش مهارتی پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 03 June 2023

شهرام ملایی‌هزاروندی در جلسه شورای برنامه‌ریزی فعالیت‌های تابستانه خوزستان که امروز (۱۳ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: استانداردهای فنی و حرفه‌ای متناسب با مشاغل ایجاد شده است و با تغییرات ایجاد شده در مشاغل، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز تغییر می‌کنند. یکی از مهمترین گروه‌های هدف ما در ارائه آموزش مهارتی، دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به ظرفیت، تجهیزات و فضای کارگاهی مراکز آموزشی بخش دولتی و غیردولتی‌ افزود: اگر امروز در حوزه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی دانش‌آموزان هم افزایی و تعامل بین بخشی خوبی نباشد یقینا دانش‌آموز بعد از اخذ دیپلم نیاز به آموزش مهارتی پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه نهضت مهارت آموزی و تغییر فرهنگ اشتغال به سمت مهارت آموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود، یادآور شد: ارتباط موثر با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای ارایه آموزش به دانش‌آموزان راهکار تحقق این امر است.

وی ادامه داد: با توجه به نیازها و ظرفیت‌های دو طرف پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای تخصصی از کارشناسان دو دستگاه تشکیل شود تا رشته‌های آموزشی مورد نیاز احصاء و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: ثبت نام بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت برای حضور مسابقات کشوری و پس از آن شرکت در مسابقات جهانی مهارت آغاز شده است. در سال‌های گذشته افتخارات جهانی در رشته‌های مختلف توسط جوانان خوزستانی به دست آمده و امیدواریم امسال نیز با حضور پر رنگ دانش‌آموزان این افتخارات را تکرار شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار