مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس اعلام کرد که در راستای کمک به تنظیم بازار مرغ به عنوان یک کالای اساسی، یک واحد مرغداری در لامرد و یک فروشگاه تعاونی در شیراز، به دلیل تخلف، جریمه شدند.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 03 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: غلامرضا سالاری شنبه ۱۳ خرداد در تشریح جزئیات این خبر، گفت: به دنبال بازدید سرزده گشت مشترک، گزارشی مبنی بر تخلف یک واحد مرغداری تهیه و پرونده‌ای در شعبه اول اداره تعزیرات شهرستان لامرد تشکیل شد.

سالاری گفت: براساس تحقیقات انجام شده و با دریافت توضیحات مالک مرغداری، مشخص شد که این واحد تولیدی با علیرغم استفاده از نهاده‌های یارانه‌ای، از عرضه مرغ در بازار امتناع کرده است.

او با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که مالک مرغداری یادشده، به قصد گرانفروشی، ۴۰ هزار قطعه مرغ زنده تولید شده را احتکار کرده و در بازار عرضه نکرده است، گفت: فرد متخلف از سوی تعزیرات لامرد به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

سالاری در ادامه گفت: به دنبال گزارش بازرسان جهادکشاورزی در خصوص عرضه خارج از شبکه مرغ توسط یک فروشگاه تعاونی در شیراز، پرونده‌ای در تعزیرات تشکیل و مدیرعامل این تعاونی احضار شد.

مدیرکل تعزیرات فارس گفت: بعد از انجام بررسی‌های دقیق مشخص شد که فروشگاه یاد شده، بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم مرغ گرم را خارج از شبکه، عرضه کرده بود.

سالاری خاطرنشان کرد که براساس رای شعبه رسیدگی کننده، این فروشگاه تعاونی به پرداخت ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم شده است.

مدیرکل تعزیرات فارس، ضمن هشدار به هرگونه اخلالی در بازار مرغ، گفت: پرونده‌های گرانفروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه مرغ بدون هیچگونه اغماض توسط شعب تعزیرات رسیدگی شده و اشد مجازات‌های قانونی برای متخلفان اعمال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار